Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Advertenties op sociale media zijn enorm effectief. We kennen allemaal wel iemand die zich regelmatig laat verleiden door de leuke, gepersonaliseerde advertenties op Instagram. Adverteerders planden die advertenties eerst zelf, maar dat verandert steeds vaker naar een AI-advertentieplanning. En daaraan doet TikTok nu ook mee.
TikTok Smart+
TikTok heeft Smart+ ontwikkeld, een eigen systeem dat lijkt op het Performance Max-systeem van Google en Advantage+ van Meta. Het is een tool waarmee je via AI advertenties kunt inkopen. Je kunt zo makkelijker plannen en krijgt hulp om dat zo effectief mogelijk te laten zijn. Marketeers hebben daar op veel manieren baat bij. Zo kun je veel tijd winnen door AI in te zetten: de doelgroepen bepalen en het inkopen van advertenties zelf wordt allemaal geautomatiseerd als je dat wil.
TikTok kan al een advertentie voor je opmaken, dus je hoeft zelf echt bijna niets meer te doen nu de AI het meeste werk uit handen neemt. Je kunt wel zelf het heft in eigen hand nemen door op een bepaald moment wel zelf te bepalen wat er gebeurt en hoe. Toch kun je je voorstellen dat het een populaire tool is, zo’ n AI-advertentietool. Het neemt je werk uit handen en gebruikt data om te bedenken wat het beste is voor jouw merk. Dat geeft een creatief marketeer bijvoorbeeld meer mogelijkheden om nieuwe originele campagnes te bedenken, of marketeers die vooral op de data zitten de optie om daar eens een goede analyse van te maken. Geen wonder dus dat mensen daar fanatiek mee aan de slag gaan.
Het voordeel is vooral dat je wanneer je maar wil zelf weer taken kunt overnemen. Op die manier blijf je de controle houden in plaats van dat alles in de zwarte doos die AI heet verdwijnt. Volgens TikTok kun je ook sneller een campagne opzetten, omdat het A/B-testen en het zoeken naar wat we doen omdat er niet genoeg data makkelijk voor handen is, er helemaal uit wordt gehaald.
AI-advertenties
TikTok belooft dat zijn AI is getraind op de meest succesvolle advertentiecampagnes die op het platform hebben gestaan. Het is gelinkt aan Symphony, een andere AI-tool van TikTok waarmee je concepten kunt uitdenken. TikTok belooft een verbetering van 53 procent qua inkomsten op basis van wat je spendeert aan een advertentie, vergeleken bij wanneer je Smart+ niet zou gebruiken. Ray-Ban heeft het deze zomer geprobeerd en zag de kosten per acquisitie met 50 procent verminderen en de conversie juist 47 procent omhoog gaan, meer dan 42 procent groei voor het zonnebrillenmerk.
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Verder lezen over Online Marketing
Marketing11.11.2024
HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024
Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming
Verder lezen over TikTok
Social Media10.12.2024
‘Zonder TikTok verliezen bedrijven 1 miljard in een maand’
Social Media05.12.2024
Pakjesavond! De leukste inhakers rondom Sinterklaas
Social Media24.11.2024
Deze week viral: Strava Art, sneeuwdomino met auto’s en meer
Social Media17.11.2024
Deze week viral: Heel Holland Frituurt, Paul vs Tyson en levende mannequins
Social Media10.11.2024
Deze week viral: kappersschorten en riksja-rijder
Social Media08.11.2024
TikTok krijgt verregaande Spotify-integratie voor muziek delen
Social Media07.11.2024
Worden sociale media straks net zoals drank?
Social Media03.11.2024