Advertising22.02.2017

Google laat zich controleren op ad-data om adverteerders gerust te stellen


Voor dat veilige gevoel

Stel, je koopt advertenties in bij Google. Je betaalt, Google laat advertenties zien aan internetgebruikers en doordat de data daarvan terugkomt kun je precies zien hoe veel mensen je advertentie hebben gezien. Nou kan Google veel zeggen over hoeveel gebruikers jouw advertentie hebben gezien, maar dat kan je als verstandig ondernemer niet zomaar vertrouwen. Daarom zijn er dus al een tijdje een aantal diensten die voor jou checken of het wel allemaal klopt wat Google zegt in hun Active View.

Watch the watchers

Die bedrijven zijn feitelijk de onofficiële controleurs van Google. Maar goed, ook controleurs moeten gecontroleerd worden om zeker te weten dat ze niet onder één hoedje spelen met de grote bedrijven die ze controleren en daarom is er het ultieme orgaan: MRC, de Media Rating Council. Die non-profit gaat een drietal meetbedrijven die zich richten op YouTube (Moat, Integral Ad Science en DoubleVerify) nu onderzoeken. Als alles koek en ei blijkt te zijn in de rapportage van de drie krijgen ze dan een accreditatie van de MRC.

Op zeker

Wat heb je daar als marketeer? Als die MCR-accreditatie er eenmaal is kun je er letterlijk en figuurlijk geld op zetten dat de gegevens die je terugkrijgt van die partijen klopt, wat er voor zorgt dat je ook meteen kunt kijken of de interne Google-metrics daar op aansluiten. Hetzelfde gaat straks gelden voor DoubleClick en AdWords, dus Google wil de transparantie op een hoog niveau houden.

Ze moeten wel, want zoals ze zelf zeggen in hun blog er over: “transparantie en vertrouwen zijn fundamentele pijlers onder het meten van gegevens en van onze strategie om marketeers en uitgevers de inzichten te geven die ze nodig hebben om betere beslissingen te maken.” Als je de gegevens van Google kunt vertrouwen, weet je waar je je geld aan uitgeeft en dat is in deze tijden van snelle beslissingen wel zo prettig.

[Afbeelding © NicoElNino – Fotolia]

Verder lezen over Google

5 dingen die Google vernieuwt met de Pixel 9-line-up

Google heeft zijn nieuwe Pixel 9 aangekondigd en dat deed het met maar liefst 4 toestellen. Ze voerden de boventoon tijdens de Made By Google-presentatie. Dit zijn de belangrijkste nieuwe mogelijkheden.

Mobile14.08.2024

5 dingen die Google vernieuwt met de Pixel 9-line-up

Subtiele smartwatch? Google kondigt Pixel Watch 3 aan

Google heeft naast zijn Pixel-telefoons ook een nieuwe smartwatch aangekondigd en die komt dit jaar niet alleen. Dit is de Pixel Watch 3.

Gadgets13.08.2024

Subtiele smartwatch? Google kondigt Pixel Watch 3 aan

Alles wat je moet weten over de nieuwe Google Pixel 9 

Pixel 9 staat voor de deur en die komt niet alleen. De nieuwe reeks smartphones van Google bestaat uit maar liefst 4 smartphones. Een standaard model, een Pro-model, een extra groot model en een vouwbaar model. Dit is wat we weten over de Google Pixel 9. 

Mobile13.08.2024

Alles wat je moet weten over de nieuwe Google Pixel 9 

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Google neemt afscheid van zijn Chromecast en introduceert zijn nieuwe thuisstream-apparaat: Google TV Streamer.

Gadgets06.08.2024

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

Zoek jij ooit wel eens iets op een andere zoekmachine dan die van Google? We achten de kans klein. Google is zelfs een monopolist geoordeeld.

Search06.08.2024

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

5 redenen waarom je goed moet slapen en 5 tips hoe

Het is een eeuwenoud cliché dat je goed moet slapen, maar net als dat beweging essentieel is, is slaap dat absoluut ook.

Nieuws24.07.2024

5 redenen waarom je goed moet slapen en 5 tips hoe

Verder lezen over Online Advertising

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Eerder kon je drie video’s kijken en stopte YouTube er daarna mee, maar nu skipt de video die je aantikt meteen naar het einde en kun je helemaal niet kijken.

Video29.05.2024

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Advertising10.04.2024

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Eindhoven Airport kiest voor Techonomy als nieuwe partner in digital advertising, data en performance. Na een grondige aanbestedingsprocedure koos Eindhoven Airport onlangs Techonomy als haar digitale partner voor de kom...

DC Business06.03.2024

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!