De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Stel, je koopt advertenties in bij Google. Je betaalt, Google laat advertenties zien aan internetgebruikers en doordat de data daarvan terugkomt kun je precies zien hoe veel mensen je advertentie hebben gezien. Nou kan Google veel zeggen over hoeveel gebruikers jouw advertentie hebben gezien, maar dat kan je als verstandig ondernemer niet zomaar vertrouwen. Daarom zijn er dus al een tijdje een aantal diensten die voor jou checken of het wel allemaal klopt wat Google zegt in hun Active View.
Watch the watchers
Die bedrijven zijn feitelijk de onofficiële controleurs van Google. Maar goed, ook controleurs moeten gecontroleerd worden om zeker te weten dat ze niet onder één hoedje spelen met de grote bedrijven die ze controleren en daarom is er het ultieme orgaan: MRC, de Media Rating Council. Die non-profit gaat een drietal meetbedrijven die zich richten op YouTube (Moat, Integral Ad Science en DoubleVerify) nu onderzoeken. Als alles koek en ei blijkt te zijn in de rapportage van de drie krijgen ze dan een accreditatie van de MRC.
Op zeker
Wat heb je daar als marketeer? Als die MCR-accreditatie er eenmaal is kun je er letterlijk en figuurlijk geld op zetten dat de gegevens die je terugkrijgt van die partijen klopt, wat er voor zorgt dat je ook meteen kunt kijken of de interne Google-metrics daar op aansluiten. Hetzelfde gaat straks gelden voor DoubleClick en AdWords, dus Google wil de transparantie op een hoog niveau houden.
Ze moeten wel, want zoals ze zelf zeggen in hun blog er over: “transparantie en vertrouwen zijn fundamentele pijlers onder het meten van gegevens en van onze strategie om marketeers en uitgevers de inzichten te geven die ze nodig hebben om betere beslissingen te maken.” Als je de gegevens van Google kunt vertrouwen, weet je waar je je geld aan uitgeeft en dat is in deze tijden van snelle beslissingen wel zo prettig.
[Afbeelding © NicoElNino – Fotolia]
Verder lezen over Google
Mobile14.08.2024
5 dingen die Google vernieuwt met de Pixel 9-line-up
Gadgets13.08.2024
Subtiele smartwatch? Google kondigt Pixel Watch 3 aan
Mobile13.08.2024
Alles wat je moet weten over de nieuwe Google Pixel 9
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Nieuws24.07.2024
5 redenen waarom je goed moet slapen en 5 tips hoe
Verder lezen over Online Advertising
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024
YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024