​Geen advertenties voor de meeste waardevolle Twitteraars?

​Geen advertenties voor de meeste waardevolle Twitteraars?

Vorig artikel Volgend artikel

Zie jij nog ads op Twitter? Waarschijnlijk wel. Maar niet iedereen meer, zo weet Re/code te melden. Het sociale netwerk is namelijk bezig met een experiment om de meest actieve en meest waardevolle gebruikers minder advertenties te tonen.

Deze kleine groep krijg een (nagenoeg) advertentie vrije ervaring op Twitter. Het achterliggende idee? Twitter heeft moeite echt door te groeien, en het wil nu in ieder geval voorkomen dat het deze influencers weg gaat jagen door ze een berg advertenties voor te schotelen.

Waarschijnlijk heeft men gewoon berekend dat deze gebruikers belangrijker zijn voor Twitter dan de eventuele omzet die het sociale netwerk kan halen door hun advertenties te tonen.

Volgens de bronnen van Re/code zal deze exclusieve status gebaseerd worden op een aantal criteria. Ondermeer het volume en het bereik van de tweets, maar vermoedelijk ook hoe beroemd je bent.

#Twitter10k

Op zoek naar meer gebruikers volgt er waarschijnlijk in Q1 de mogelijkheid om tweets te gaan plaatsen met een lengte tot 10.000 tekens.

[Afbeelding © MEMEME - Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies