Advertising29.05.2018

​Deze nieuwe campagne maakt van migraine een hoofdzaak


Het Migrainefonds, de Vereniging van Nederlandse Hoofdpijncentra (VNHC), de Nederlandse Hoofdpijn Vereniging (NHV) en Women Inc., slaan als ‘de Coalitie Migraine’ de handen ineen met een nieuwe landelijke campagne die de impact van migraine op de kaart zet.

De hersenziekte heeft een imagoprobleem door onjuiste vooroordelen, zo blijkt uit onderzoek van GfK. Insteek van de campagne is om deze vooroordelen met feiten de wereld uit te helpen. In Nederland hebben ruim 2 miljoen mensen migraine.

Stress of drukte

Uit het onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders ten onrechte denkt dat migraine veroorzaakt wordt door stress of drukte. Daarnaast weet bijna 80% van de mensen niet dat migraine een hersenziekte is en denkt 1 op de 10 mensen dat migraine hetzelfde is als hoofdpijn.

Het gevolg is dat de ruim 2 miljoen Nederlanders die aan migraine lijden niet (genoeg) serieus worden genomen. Niet door henzelf, niet door hun omgeving, niet door werkgevers en zelfs niet in de zorg.

Een hoofdzaak

“We zijn trots op de campagne ‘Maak van migraine een hoofdzaak’. En we hopen dat we samen met KesselsKramer, Jalt, Snippet Media en anderen er weer in zullen slagen om veel Nederlanders te raken met onze boodschap en het taboe rondom migraine te doorbreken,” aldus Christine Swart, Managing Director van WOMEN Inc.

Campagne

Voor de creatieve invulling van de campagne klopte de Coalitie Migraine aan bij KesselsKramer. Samen met kunstenaar Guda Koster werden kostuums ontwikkeld die de last die migrainepatiënten ervaren symboliseren. In plaats van een blok aan het been, werd het een blok aan het hoofd. De kostuums spelen een hoofdrol in de fotografie en campagnefilm, die werd geregisseerd door Johan Timmers.

Verder lezen over Campagne

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne

De Waddeneilanden zijn een plek waar je absoluut een keer geweest moet zijn. Het staat met stip op 1 in de Bucketlist van dingen die je gezien en gedaan moet hebben in eigen land. Je kan er écht het gevoel hebben op vak...

Online14.02.2023

Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne