Advertising23.01.2007

Google lanceert lokale bedrijfsadvertenties


1169559372googla-maps-ad.jpg
1169559372googla-maps-ad.jpg

Google heeft vandaag een nieuwe advertentietoepassing gelanceerd voor Google Maps. Het is vanaf nu voor ieder bedrijf mogelijk om te adverteren op Google Maps. Via lokale bedrijfsadvertenties kunnen bedrijven op deze wijze zelf hun vestiging met hun eigen logo, of een icoon (beeldmerk van de brache op type onderneming), op de kaart aangeven.

Wie eenmaal een account heeft aangemaakt via het Bedrijfscentrum kan zelf verder meer informatie, zoals contactgegevens en commerciële informatie over de onderneming weergegeven. Zo biedt Google bijv ook de mogelijkheid om openingstijden ed. aan te geven.

Het nieuwe systeem stelt adverteerders in staat om voor meerdere vestigingen in verschillende regio’s te adverteren . Om deze vestigingen in te voeren biedt de toepassing ook de mogelijkheid om een bulkupload te doen.

Google’s nieuwste advertentietoepassing is volgens Marc Duijndam, country manager Google Benelux, in lijn met de missie van Google om informatie toegankelijker en beter bruikbaar te maken. “Lokale bedrijfsadvertenties heeft voor de gebruikers van Google Maps toegevoegde waarde omdat het bruikbare en relevante informatie toevoegt aan de resultaten die Google Maps biedt.

Volgens Sidney Mock, marketing manager van Google Benelux, is Google Maps inmiddels de op twee na meest gebruikte site voor het zoeken naar bedrijven via Maps. De echte boost van het gebruik zal pas komen als Google bij relevante zoekopdrachten op Google.nl het eerste resultaat vanuit via een ‘one box’ gaat tonen. Dit gebeurt inmiddels al wel in de US (Voorbeeld)

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken