Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Online adverteren blijft groeien. Ook dit jaar zal er weer sprake zijn van een flinke verschuiving in de budgetten van adverteerders richting internetmarketing. In maar liefst 69% van de gevallen is er dit lopende boekjaar al sprake van een verschuiving richting internet, zo blijkt uit de Grote Marketing Enquête 2006.
Uit de enquête onder Nederlandse marketeers blijkt dat alle vormen van internetmarketing in het afgelopen jaar zijn gegroeid. Bedrijven die actief online adverteren zijn in 85% van de gevallen zelf sturend en strategiebepalend bij de keuze voor internet. Bedrijven die overwegen online te gaan adverteren, zien echter een veel grotere rol voor gespecialiseerde bureaus, mediabureaus en reclamebureaus.
Dat geeft aan dat online adverteren voor veel bedrijven nog steeds een ‘nieuw en sexy’, maar ook onbekend terrein is.
Tjeerd Kooij, managing partner WebAds: “Opnieuw zien we dat online adverteren een belangrijker aandeel krijgt in de budgetten van adverteerders . Internet wordt meer een meer een vast onderdeel van de totale mix.
Maar er ligt nog een groot potentieel bij bedrijven die de stap nog niet hebben durven zetten en die vooral vertrouwen op hun traditionele reclame- en media-adviseurs. In de praktijk zien we echter dat juist bij deze partijen vaak een kennisachterstand bestaat over wat er kan op internet.
Vaak wordt dan de bekende weg gekozen en kiest men voor banners of zoekmachinemarketing. Andere advertentievormen met een hogere impact en veel meer creatieve mogelijkheden, zoals screenads of videocommercials binnen streams worden veel minder vaak geadviseerd. Ook gerichte doelgroepbenadering via bijvoorbeeld targeting staat nog in de kinderschoenen. Internet wordt terecht vaak ingezet voor responsgerichte campagnes.
Maar door het grote bereik en de hoge mediaconsumptie is het medium ook zeer geschikt voor adverteerders met een branding doelstelling. Als exploitant proberen wij daarom zowel adverteerders als reclame- en mediabureaus te laten zien wat daadwerkelijk werkt op internet.”
De Grote Marketing Enquête is een jaarlijkse enquête onder Nederlandse marketeers uitgevoerd door Trendbox in opdracht van Tijdschrift voor Marketing en WebAds.
Verder lezen over Mac
Online04.12.2024
Mailbird nu ook beschikbaar voor Mac: populaire e-mailclient breidt uit
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Mobile11.06.2024
Apple WWDC 2024: de 10 grootste aankondigingen
Gadgets24.01.2024
Apple Mac bestaat 40 jaar: en er is veel veranderd
Gadgets15.01.2024
Wat is een mini-PC en is het beter dan een gewone desktop?
Gadgets13.12.2023
Fix je iPhone of Mac gewoon zelf: Apple lanceert DIY in Nederland
Gadgets30.10.2023
Onze verwachtingen voor Apple’s Scary Fast-event vannacht
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Verder lezen over Zoekmachine
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
Search01.11.2024
ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024