De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Gamers lijken een aantrekkelijke doelgroep voor online adverteerders. Ze zijn zeer veel online en hebben opvallend weinig problemen met advertenties. Dat concludeert comScore op basis van een onderzoek.
Game sites blijken bijna de helft van de totale internetpopulatie te bereiken. Bovendien zijn gamers twee keer zo veel online als de gemiddelde internetgebruiker. Games zijn overigens niet langer het domein van jongens: mannen en vrouwen zijn beide evenredig vertegenwoordigd, en bijna een kwart van de gamers ligt in de leeftijdscategorie 35-44 jaar.
Een kwart van de spelers, de zware gamers, spelen wekelijks meer dan 16 uur. Het is erg opvallend hoe weinig weerstand er tegen in-game advertising is. Slechts 15 procent van de zware gamers en 21 procent van de overige gamers zegt spellen waarschijnlijk niet meer te zullen spelen als er reclame in voorkomt. Daarentegen zeggen veel meer ondervraagden, 33 procent van de zware gamers en bijna een kwart van de gewone gamers, spellen met reclame waarschijnlijk wél te zullen spelen. Al met al mogelijkheden genoeg zou je zeggen!
‘Adverteerders leren snel dat gamers een aantrekkelijke doelgroep zijn’, zegt Erin Hunter, senior vice president van comScore entertainment solutions. ‘Gamers hebben een groot netwerk en zijn erg mondig. De resultaten van het onderzoek wijst uit dat de meesten bovendien geen moeite hebben met in-game advertising.’ Daarbij dient wel te worden aangetekend dat ongeveer 40 procent van de gamers de advertenties onvermijdelijk acht.
Verder lezen over Games
Gaming23.04.2024
Dit zijn de vier ‘gemene’ emotes die je kunt uitschakelen in Fortnite
Gaming17.04.2024
AI is gearriveerd in gaming – hoe wordt de technologie gebruikt?
Gaming15.04.2024
Zo ziet de trailer van Grand Theft Auto 6 eruit in het echt
Gaming11.04.2024
Netflix Games Review: Dead Cells is lekker hardcore
Gaming28.03.2024
Zo omzeil je drukke servers in Call of Duty
Gaming26.03.2024
Sonic krijgt zijn eigen Fall Guys-achtige game: Sonic Toys Party
Gaming20.03.2024
Netflix Games-review: Immortality speelt weg als een film
Gaming20.03.2024
De Steam Deck-introductie was gefilmd met.. Steam Deck-belichting
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023