De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Kris Dries is de 20-jarige student die de voorhoofden van z’n vrienden op eBay verhuurde voor reclame, om zijn verjaardagsfeest te bekostigen.
Een maand na de voorhoofdfuif kwam Kris opnieuw in de pers met zijn volgende stuntje: de poriënveiling, waarbij hij de poriën van z’n zus verhandelde voor reclame, die geveild werden per lapje huid. Een sequel op de voorhoofdfuif dus, die in Vlaanderen opnieuw op veel media-belangstelling kon rekenen.
Het winnende bod werd uitgebracht door erosite WILT.be en het “schandaaltje” haalde de kranten en radiozenders . Geen enkele journalist had door dat de actie opgezet spel was: Kris Dries is één van de vetzakken achter WILT.be en bedacht het plan met 2 doelen: een gratis reclamecampagne in de pers, en een plezant feestje 🙂
De poriënveiling was een succes: de bezoekerscijfers zijn verdubbeld, waardoor het bod van 510 euro reeds is terugverdiend.
Verder lezen over eBay
Technology22.01.2024
Buitenkansje op eBay; een originele straalmotor van een Concorde
Gaming10.09.2019
Deze Pokémon-kaart is veel geld waard
Online01.02.2018
eBay wisselt PayPal in voor het Nederlandse Adyen
Betaalprovider wint de veilingNieuws11.11.2016
Snap verkoopt Spectacles via tijdelijke automaten
eBay-prijzen door het dak in de VSGadgets21.01.2015
Apple fan koopt ‘prototype’ Apple Watch op eBay
De echtheid van deze Apple Watch valt te betwistenCybercrime21.05.2014
Cyberattack: eBay vraagt alle gebruikers hun wachtwoord aan te passen
Gaming06.02.2014
Hoe kan een NES game meer dan 100.000 dollar opbrengen?
Gaming30.01.2014
Hoe kan een NES game $100.000+ opbrengen?
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023