De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Gokul Rajaram, Director Ad Products van Facebook, sprak in een panel op TechCrunch Disrupt over de status van digital advertising. Dat deed hij samen met Kevin Weil (Twitter Senior Director of Product Revenue) en Neal Mohan (Google VP of Display Advertising Products).
Ze waren het er allemaal over eens dat advertenties vandaag de dag cross-platform moeten zijn en dus goed moeten werken op PC’s, tablets, smartphones en andere draagbare apparaten zoals bijvoorbeeld Google Glass. Maar ze hadden verschillende ideeën over hoe je het succes van een digitale marketing campagne moet meten.
Ads worden vaak gemeten door het aantal impressies, clicks en de conversie. Maar specifiek meten wat merken willen blijft nog een groot obstakel. Facebook’s Rajaram suggereert dat bedrijven minder moeten focussen op engagement en clicks, en meer op de manier waarop mensen worden blootgesteld aan advertenties, “there’s really no correlation between clicks and whether people actually convert.“
Eerdere onderzoeken tonen aan dat zelfs als mensen niet op een advertentie klikken, het alleen zien van de advertentie van invloed kan zijn op een toekomstige aankoop. Ofwel “demand generation,” dat als doel heeft om ideeën in je hoofd te planten en niet van plan is om een gelijk een reactie uit te lokken.
Digital advertising werkt volgens Rajaram niet meer: “For the last decade, the model has been broken. We need to move towards a more sophisticated, multi-touch model and figure out how to accrue value at each touch point.”
Verder lezen over Engagement
Social Media04.04.2019
Instagram marketing in 2019: less is more
Social Media11.09.2018
5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events
Online25.04.2017
De perfecte customer experience creëer je zelf
DC Business15.06.2016
Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content
Social Media07.10.2015
5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk
Events11.06.2015
De 10 Instagram-geboden voor merken
Social Media17.02.2015
Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen
En met foto's nu de minste?Social Media19.08.2014
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024