Advertising: Clicks en engagement niet zo belangrijk als exposure

Vorig artikel Volgend artikel
Advertising: Clicks en engagement niet zo belangrijk als exposure

Gokul Rajaram, Director Ad Products van Facebook, sprak in een panel op TechCrunch Disrupt over de status van digital advertising. Dat deed hij samen met Kevin Weil (Twitter Senior Director of Product Revenue) en Neal Mohan (Google VP of Display Advertising Products).

Ze waren het er allemaal over eens dat advertenties vandaag de dag cross-platform moeten zijn en dus goed moeten werken op PC's, tablets, smartphones en andere draagbare apparaten zoals bijvoorbeeld Google Glass. Maar ze hadden verschillende ideeën over hoe je het succes van een digitale marketing campagne moet meten.

Ads worden vaak gemeten door het aantal impressies, clicks en de conversie. Maar specifiek meten wat merken willen blijft nog een groot obstakel. Facebook's Rajaram suggereert dat bedrijven minder moeten focussen op engagement en clicks, en meer op de manier waarop mensen worden blootgesteld aan advertenties, "there's really no correlation between clicks and whether people actually convert."

Eerdere onderzoeken tonen aan dat zelfs als mensen niet op een advertentie klikken, het alleen zien van de advertentie van invloed kan zijn op een toekomstige aankoop. Ofwel "demand generation," dat als doel heeft om ideeën in je hoofd te planten en niet van plan is om een gelijk een reactie uit te lokken.

Digital advertising werkt volgens Rajaram niet meer: "For the last decade, the model has been broken. We need to move towards a more sophisticated, multi-touch model and figure out how to accrue value at each touch point."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies