Advertising16.12.2012

2013 : grotere budgetten voor email marketing en social media


2013-grotere-budgetten-voor-email-market.jpg
2013-grotere-budgetten-voor-email-market.jpg

Marketeers willen volgend jaar vooral extra investeren in email en social media. Dat blijkt uit een rapport van het bureau StrongMail. Opgemerkt wordt dat 45 procent van de ondervraagde bedrijven aangeeft volgend jaar zijn marketing-budget te willen opdrijven.

Daarbij verwacht 55,5 procent zijn budget email-campagnes te zullen verhogen, gevolgd door sociale media (51,8 procent), mobiele media (42,8 procent) en zoekmachines (39,8 procent). Traditionele kanalen zoals direct mail (15,4 procent) en public relations (13,9 procent) komen helemaal achteraan voor extra budgetten.

De onderzoekers merken op dat email vooral wordt gekozen omdat het kanaal uitermate geschikt is om klantentrouw op te bouwen en te behouden (69,4 procent), gevolgd door het opbouwen van de bekendheid (50,1 procent) en het verhogen van de omzet (45 procent). Ook bij mobiele media wordt het opbouwen en het behouden van klantentrouw als belangrijkste troef naar voor geschoven. Sommige waarnemers noemen die vaststelling verrassend, aangezien mobiele media in praktijk vooral gebruikt lijken te worden voor het versturen van commerciële boodschappen.

Bij bestedingen aan mobiele media wordt in de eerste plaats gedacht aan het creëren van een applicatie (39,1 procent), gevolgd door mobiele reclame (33 procent) en sms-campagnes (21,3 procent). Sociale media worden vooral gezien als een kanaal om de bekendheid op te drijven, gevolgd door klantentrouw en het uitbreiden van het bereik. StrongMail merkt verder nog op dat direct mail het vaakst in aanmerking komt voor het afbouwen van budgetten (37,4 procent), gevolgd door handelsbeurzen en evenementen (33,6 procent).

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.

Verder lezen over Email Marketing

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

Het klinkt altijd als iets wat nog uit de tijd komt van de doorstuurmail en de ecard, en dat komt het ook: de nieuwsbrief. Waar doorstuurmails en ecards echter plaats hebben gemaakt voor phishing en appjes, is de nieuwsb...

Online13.10.2023

​Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

We zaten er al een tijdje op te wachten maar de eerste resultaten zijn binnen. De nieuwe privacy feature MPP van Apple heeft heel wat teweeg gebracht in de e-mail marketing wereld. Sinds de lancering van de privacy featu...

E-mail05.04.2023

​5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Wireless Services B.V., bestaande uit een hoogwaardig SMS-platform en Eazy, een toonaangevend omnichannel communicatieplatform dat consistente klantinteractie mogelijk maakt via...

Marketing21.03.2023

​Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over

Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeteren
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Spotler Group kondigt de overname aan van Sooqr B.V., een platform dat online retailconversies verhoogt en zo een hogere omzet realiseert. Dat doen zij met behulp van gepersonaliseerde onsite search, productaanbevelingen...

Marketing09.03.2023

​Spotler Group neemt Sooqr B.V. over

Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeteren
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Spotler Group, een snelgroeiende Europese leverancier van marketingtechnologie, kondigt de afronding aan van een financieringsronde van €30 miljoen, opgehaald onder nieuwe en bestaande aandeelhouders. Na de overname en...

Marketing15.12.2022

Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialo...

E-mail31.03.2022

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland