De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
China wordt dit jaar nog de op een na grootste reclamemarkt ter wereld, aldus eMarketer. Door de gevolgen van natuurrampen en blijvende economische problemen zou de Japanse reclamemarkt volgens de onderzoekers dit jaar met 3,7% inkrimpen tot 32,7 miljard dollar. Hierdoor zou Japan de tweede plaats verliezen aan China, waar een groei met 14% tot 38,3 miljard dollar in het vooruitzicht wordt gesteld.
Met een bedrag van 157,4 miljard dollar blijven de Verenigde Staten veruit de grootste reclamemarkt ter wereld.
“De groei van de reclamemarkt in de regio Asia-Pacific is te danken aan het feit dat met India en China de twee grootste populaties ook twee van de snelstgroeiende economieën van de wereld tellen,” aldus onderzoeksleider Kris Oser. “Vorig jaar werd China ten nadele van Japan al de tweede grootste economie van de wereld. Dit jaar laat het land opnieuw een grote mijlpaal optekenen.” China zal zijn voorsprong op Japan volgens eMarketer ook snel verder uitbreiden. Over vier jaar zou de Chinese reclamemarkt een waarde hebben van 66,5 miljard dollar, tegenover 37,4 miljard dollar voor Japan.
“In de online reclamesector heeft China echter nog een belangrijke inhaalslag voor de boeg. De omzet van de Chinese digitale reclamesector zal dit jaar een omzet realiseren van 4,6 miljard dollar, tegenover 7,2 miljard dollar in Japan. Over drie jaar zullen beide sectoren een niveau van 9,5 miljard dollar hebben bereikt, maar het jaar daarop zal China ook de grootste online reclamemarkt van Asia-Pacific zijn geworden.” Via
Verder lezen over China
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?Automotive27.02.2024
BYD Yangwang U9: Chinese supercar gaat in 2,3 seconden 309 km/u
Nieuws19.01.2024
Dieren klonen, een twijfelachtige geschiedenis: hoe is het nu?
Mobile18.12.2023
Steeds meer Chinese instanties verbieden de iPhone
Overheden ontraden het gebruik van alle buitenlandse toestellen en -technologieOnline02.11.2023
AliExpress komt met binnen 5 dagen in huis garantie
en kondigt het 11.11 Global Shopping Festival aanMobile16.10.2023
Honor Vs2 is weer een iets dikkere foldable
Net als zijn voorgangers komt hij voorlopig niet naar ons deel van de wereldAutomotive03.10.2023
Chinese automerken rukken op, maar heel hard gaat het nog niet
Verkoop marktaandeel blijft dit jaar nog steken onder 4 procentAutomotive29.09.2023
Huawei en Chery komen met een ‘Tesla killer EV’, de Luxeed S7
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023