Advertising04.07.2011

Expedia introduceert nieuwe advertentiecampagne in Nederland


Expedia introduceert zijn nieuwe Europese advertentiecampagne in Nederland. Onder de naam ‘Op je lijf geschreven reizen‘ laat Expedia zien dat achter Expedia een divers team van ervaren reis- en technologieprofessionals schuilt. Zij streven naar samenwerking met klanten om de beste producten en diensten te creëren voor een optimale reiservaring. Met de campagne wil Expedia de bekendheid als betrouwbare partner verder versterken.

De nieuwe multimediale campagne is ontwikkeld door Ogilvy & Mather Advertising en omvat tv, radio, print en online media. De eerste advertenties verschijnen vanaf vandaag in Nederland en zijn ook in andere Europese landen te zien. De campagne wordt verder ondersteund met social media kanalen zoals YouTube en Facebook. In de loop van de tijd zullen meerdere marketingacties met het thema ‘Op je lijf geschreven reizen’ worden opgezet.

Europees consumentenonderzoek
In de campagne ‘Op je lijf geschreven reizen‘ focust Expedia op de mensen achter het merk en hun passie voor reizen. In de tv-campagne begrijpen Expedia-medewerkers elkaar perfect, ondanks dat ze in meerdere talen communiceren. Dit is een afspiegeling van de meertalige en multiculturele sfeer op het Europese hoofdkantoor van Expedia in Londen en het gedeelde inzicht tussen reiservaren medewerkers. De scenario’s uit de commercial zijn gebaseerd op verschillende inzichten verkregen uit een aantal consumentenworkshops die zijn uitgevoerd als onderdeel van een uitgebreid Europees marktonderzoek.

Expedia kijkt vooruit en focust zich op het ‘vormgeven’ van de toekomst van reizen. We zien dat de reisbranche enorm vernieuwend bezig is, echter komt dit nog niet tot uiting in de reclamecampagnes. De nadruk in advertenties ligt nog vaak op prijsaanbiedingen en aantrekkelijke vakantiebestemmingen. De klant heeft echter behoefte aan een persoonlijke benadering en de toegevoegde waarde van een reisorganisatie die niet alleen advies en ondersteuning biedt indien nodig, maar ook inspeelt op de individuele behoeften,” zegt Geoff McCave Senior Marketing Manager bij Expedia.

...

Verder lezen over Reizen

Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025

Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent. Nederlanders omarmen daarbij unieke reistrends die we in 2025 steeds vaker gaan zien.

Online26.11.2024

Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025

Deze AI-functies van Booking.com maken het plannen van je volgende reis slimmer & eenvoudiger

Booking.com breidt zijn AI-functies uit om reizigers nog makkelijker en sneller te helpen bij het vinden van hun ideale verblijf. Met de nieuwe tools Smart Filter, Property Q&A en Review Samenvattingen maakt Booking.com gebruik van Generatieve AI (GenAI) om belangrijke stappen in de reisplanning simpel en toegankelijk te maken. Hierdoor kunnen reizigers sneller de perfecte accommodatie vinden, beoordelingen vergelijken en met een gerust hart boeken.

Technology22.11.2024

Deze AI-functies van Booking.com maken het plannen van je volgende reis slimmer & eenvoudiger

OV-chipkaart-opvolger komt later door onenigheid met bunq

De OV-chipkaart krijgt een opvolger, maar die laat wel langer op zich wachten. Nog langer ja, want we hadden hem dit jaar al verwacht. Nu wordt 2025 misschien zelfs spannend.

Nieuws22.08.2024

OV-chipkaart-opvolger komt later door onenigheid met bunq

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

Booking.com is deze week groot in het nieuws: het reisplatform heeft te maken met een toename van het aantal oplichtingszaken tot 900 %.

Artificial Intelligence23.06.2024

Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI

Zo voorkom je dat je te maken krijgt met vakantiefraude

De kans is groot dat je op het punt staat om een reis te boeken. Een goed idee, maar pas wel op voor vakantiefraude. Dit is wat dat inhoudt.

Cybercrime05.06.2024

Zo voorkom je dat je te maken krijgt met vakantiefraude

Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis

Elke reis vereist voorbereiding en planning. Als mensen op reis gaan, zoeken ze op de een of andere manier naar de beste opties op basis van hun financiële mogelijkheden. En, om zo eerlijk mogelijk te zijn, het is onwaarschijnlijk dat iemand zou weigeren om geld te besparen op zijn reis, omdat dit geld kan worden besteed aan verschillende soorten entertainment.

Lifestyle29.05.2024

Voordelig reizen door heel Nederland. Met deze tips kunnen autoreizigers geld besparen op hun reis

Dronen op IJsland is niet zo makkelijk als je denkt

IJsland is helemaal niet altijd zo makkelijk als het om dronen gaat. Dit is wat je moet weten als je gaat dronen op IJsland.

Gadgets24.05.2024

Dronen op IJsland is niet zo makkelijk als je denkt