Advertising31.03.2011

Campagne: Adidas Then Now Forever


campagne-adidas-then-now-forever.jpg
campagne-adidas-then-now-forever.jpg

Naast de onlangs gestarte campagne ‘Adidas is All In’, kunnen we sinds de Copenhagen Fashion Week genieten van de online campagne ‘Then Now Forever’. De campagne doet mij denken aan het goede oude Run DMC-tijdperk. Dat is ook precies het doel dat Adidas met de campagne nastreeft. ‘Then Now Forever’ is de slogan van Adidas’ ‘Originals’: de sneakers en hoodies bestemd voor hiphoppers en B-Boys. De Nederlandse creative studio Cartelle heeft van deze campagne een interactieve ervaring gemaakt, met de bezoeker van de Adidas-website in de hoofdrol.

De website opent met een film van de Pirates: vijf graffitiartiesten uit Londen reizen af naar Kopenhagen om daar een aantal zeecontainers te verfraaien in opdracht van Adidas. Adidas kwam op dit ludieke idee vanwege de Copenhagen Fashion Week. Het sportmerk wilde graag de aandacht vestigen op de Adidas-invloeden die nog steeds terugkomen in de mode van nu en de toekomst.

Onder leiding van het bureau Sid Lee werd de campagne interactief gemaakt op de Adidas-website. Cartelle had in de campagne de controle over het interactive concept, design, illustratie, video edit en technische realisatie. De opdracht van Adidas die zij meekregen was het continueren van het kunstwerk van de Pirates. De opdracht  werd vrij letterlijk uitgevoerd. De bezoeker van de website kan een zeecontainer met behulp van verschillende spuitbussen, kwasten, foto’s en stickers aanpakken en er zelf een kunstwerk van maken. Als de bezoeker zijn creativiteit de vrije loop heeft gelaten, kan hij uiteraard de ‘Originals’-collectie bekijken.

Als bezoeker kun je je flink uitleven op de zeecontainer. De effecten, zoals een drup verf die naar beneden  loopt, de nevel die een spuitbus veroorzaakt en de realistische (spray)geluiden maken de ervaring levensecht. De manier waarop je dit kan doen is opvallend makkelijk en levert snel een mooi resultaat op, dat bezoekers kunnen delen via sociale media. Cartelle houdt wel van een technische uitdaging en heeft dat naar mijn mening ook zeker laten zien.

Cartelle maakte voor deze campagne ondermeer gebruik van Adobe Photoshop CS5, Illustrator CS5, Flash CS5, After Effects CS5, 3D-effecten van Cinema 4D en Logic Pro voor de muziek-editing.

Verder lezen over adidas

Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen

Adidas is natuurlijk vooral bekend vanwege de sportkleding en -accessoires. En natuurlijk het prachtige verhaal van de twee broers uit Herzogenaurach. Tegenwoordig worden smartphones, muziek en de bijbehorende accessoire...

Gadgets17.08.2022

Adidas koptelefoon met kunstlicht zonnecellen

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Jarenlang schreef ik met enige regelmaat over ruziënde smartphone fabrikanten die elkaar de rechtbank in jaagden vanwege (vermeende) schendingen van patenten. Apple en Nokia, Samsung en Apple… het zijn maar twee voorb...

Nieuws15.06.2022

Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers

Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht

Ik moet toegeven dat ik in mijn jonge jaren, die inmiddels zo’n 35 jaar achter mij liggen, vooral Nike sneakers droeg. Adidas vond ik saai en Puma kwam al helemaal niet voor op mijn ‘sneaker shortlist’. Ik werd ech...

Nieuws29.09.2021

Adidas vs. Puma; hoe een familieruzie twee grote sportmerken voortbracht

En een dorp verdeelde!
Adidas 4DFWD​: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie

Deze week lanceerde adidas de vernieuwde 4DFWD, een hardloopschoen op het snijvlak van sport en wetenschap dankzij de 3D-geprinte zool. Het merk ontwikkelde deze speciale ‘4D’-techniek in samenwerking met Carbon en i...

Gadgets06.05.2021

Adidas 4DFWD​: een futuristische hardloopschoen met 3D-print technologie

Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker

LEGO-fans moeten wel enthousiast worden van de teaser die vandaag is geplaatst over de samenwerking met adidas. Al enige tijd ging het gerucht dat beide merken werkten aan een exclusieve sneaker en dat nieuws wordt nu be...

Lifestyle13.09.2020

Droomsamenwerking: adidas en LEGO komen met exclusieve sneaker

Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt

Waar je bij wearables meestal denkt aan armbanden en horloges, is er nu een wearable ontwikkeld die je op een heel andere plek bij je draagt: in je schoenen. Het zooltje maakt contact met je telefoon om het aantal schopp...

Gadgets10.03.2020

Adidas GMR: een smart zooltje dat voetbalschoppen telt

Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn

Laatst kondigde Nike al aan met een app te komen waarmee jij je perfecte Nike-schoen gaat vinden. Niet door gewoon een winkel aan te bieden, maar door kunstmatige intelligentie te gebruiken om de schoen van je dromen bij...

Technology29.05.2019

Hoe tech en sneakers een perfecte match zijn

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

Ze brengt hit na hit uit, speelt in Hollywood films en heeft een groot aantal Grammy's op haar naam staan: superster Beyoncé zit niet stil. Ook op het gebied van fashion timmert ze hard aan de weg. Recentelijk heeft het...

Media08.04.2019

​Match made in heaven: samenwerking Adidas en Beyoncé

Verder lezen over Adobe

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Heb je al gehoord van Adobe VideoGigaGAN? Het is niet voor iedereen beschikbaar, maar de eerste resultaten zijn fenomenaal.

Online25.04.2024

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

Adobe maakt het mensen die video's bewerken steeds makkelijker: ze kunnen nu hele objecten veranderen, verwijderen of erbij zetten in hun video. En er is meer.

Online15.04.2024

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

De populaire designtool Canva doet een grote overname: Affinity. Misschien zegt Canva je meer dan Affinity, maar het betekent vooral dat Adobe moet gaan oppassen. Affinity maakt namelijk dezelfde soort producten als Adob...

Online27.03.2024

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

Project Music GenAI Control wordt al gekscherend de ‘Photoshop for Music’ genoemd. Deze nieuwe experimentele tool van Adobe Research is zo ontwikkeld dat de manier waarop je gemaakte audio en muziek kunt creëren en...

Technology01.03.2024

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Adobe, bekend van onder andere Photoshop en Acrobat Reader, was van plan om Figma te kopen maar ziet hier nu toch vanaf. Figma, het bedrijf achter het programma Figma, dat wereldwijd wordt gebruikt om ontwerpen te maken...

Technology19.12.2023

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

​Adobe steelt met speciale jurk en AI-videobewerking de show

Adobe hield vorige week een conferentie en daarbij heeft het publiek regelmatig zijn kaak van zijn schoot moeten halen. Adobe komt met kunstmatige intelligentie-toepassingen die enerzijds heel indrukwekkend zijn, maar an...

Technology16.10.2023

​Adobe steelt met speciale jurk en AI-videobewerking de show

​Photoshops nieuwe generatieve AI blaast de wereld weg

Deze week ging er iets bijzonders viral op TikTok en dat was niet een leuk dansje. Het was de de generatieve AI van Photoshop. Adobe kondigde de nieuwe kunstmatige intelligentie-mogelijkheden deze week aan en ze zijn ver...

Online26.05.2023

​Photoshops nieuwe generatieve AI blaast de wereld weg

Adobe komt -hoe kan het ook anders- met eigen antwoord op Dall-E

Adobe kennen we natuurlijk van Photoshop: het bedrijf weet precies hoe je beeld moet manipuleren. Het verbaast ons dan ook niet dat het met een eigen variant van Dall-E komt. Het heet Adobe Firefly en ook hierbij kun je...

Online21.03.2023

Adobe komt -hoe kan het ook anders- met eigen antwoord op Dall-E