Advertising02.03.2011

Online Advertising flink gegroeid in Duitsland


online-advertising-flink-gegroeid-in-dui.jpg
online-advertising-flink-gegroeid-in-dui.jpg

Online advertising heeft in Duitsland het voorbije jaar een omzet gerealiseerd van 5,4 miljard euro. Dat betekent een stijging van 26% vergeleken met een jaar eerder. Zo blijkt uit een rapport van de Online-Vermarkterkreis (OVK), de federatie van Duitse online marketeers. Door die groei heeft het internet inmiddels een aandeel van 19,2% op de totale Duitse reclamemarkt. Daardoor springt het internet de krantenindustrie voorbij om het 2e grootste reclamekanaal van Duitsland te worden. Televisie blijft ook in Duitsland het belangrijkste reclamemedium.

Het jaar ervoor had het internet nog een aandeel van 16,5% op de Duitse reclamemarkt. “Het is de eerste keer dat het internet in Duitsland een belangrijker reclamekanaal is geworden dan de krantensector,” aldus Warc.com op. “Het marktaandeel van de Duitse kranten daalde het voorbije jaar van 21,4% naar 19%.” Online display-reclame liet het voorbije jaar in Duitsland een groei met 35% optekenen tot 3,2 miljard euro. Bij zoekactiviteiten werd een groei met 15% tot 1,7 miljard euro opgetekend. Bij de partnerprogramma’s was er een groei met 10% tot 339 miljoen dollar.

Het lijkt erop dat adverteerders de traditionele online reclame-kanalen hebben herontdekt, nadat er de voorbije jaren vooral gepraat werd over nieuwere internet-toepassingen,” merkt Paul Mudter, voorzitter van de Online-Vermarkterkreis, op. “Ook blijkt dat de financiering van online reclames steeds meer afkomstig is uit het marketing-budget in plaats van uit het sales-budget.” Voorspeld wordt dat de online reclame-uitgaven in Duitsland dit jaar met 16% zullen stijgen. Daardoor zal de grens van de 6 miljard euro worden doorbroken. Via

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.

...

Verder lezen over Online Advertising

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Microsoft heeft eigenaren van een Copilot+-laptop deze week een nieuwe al te fijne verrassing gegeven. Gigantische advertenties.

Advertising22.11.2024

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting