Advertising13.02.2011

Vorig jaar zijn er meer dan 10 miljard geinfecteerde display ads weergegeven


vorig-jaar-zijn-er-meer-dan-10-miljard-g.jpg
vorig-jaar-zijn-er-meer-dan-10-miljard-g.jpg

September vorig jaar werd er de Anti-Malvertising Task Force opgericht. Met voornaamste reden om gebruikers beter te beschermen en ter verdediging van de integriteit van interactieve advertising.
Display advertising is namelijk nog altijd één van de grote schuldigen die nietsvermoedende internetgebruikers met malware opzadelen. Zo blijkt uit een recent onderzoek van de Online Trust Alliance.

Vorig jaar zijn er volgens de onderzoekers meer dan 10 miljard geïnfecteerde display advertenties weergegeven. Reclames met malafide codes zijn volgens de onderzoekers vooral afkomstig van niet-geregistreerde reclamebureaus en is in belangrijke mate het gevolg van het uitbesteden van reclame aan een ‘cascade van netwerken’.

De Online Trust Alliance voert dan ook aan dat een groot gedeelte van de problemen zouden kunnen worden vermeden indien reclame-netwerken en andere partijen meer moeite zouden doen om hun zakelijke partners beter te leren kennen,aldus ClickZ. “De praktijken zorgen er volgens Craig Spiezle, executive director van de Online Trust Alliance, ook voor dat legitieme adverteerders gecompromitteerd raken en ook zij dus het slachtoffer worden van de praktijken.

Misschien vormen 10 miljard malafide displays slechts een heel beperkt gedeelte van het totale online reclamelandschap, maar de schatting is bijzonder conservatief,” merkt Spiezle op. “Bovendien zorgen ze voor een gigantisch veiligheidsprobleem. Men moet immers absoluut vermijden dat de consument schrik zou beginnen te krijgen van reclames, want dat zou een grote bedreiging vormen voor de levensvatbaarheid van de interactieve reclame.” Via