De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bijna de helft van alle advertenties in mobiele applicaties wordt per ongeluk aangeklikt. Dat blijkt uit een rapport van Pontiflex uitgevoerd door Harris Interactive. De onderzoekers geven aan dat 47% van de gebruikers van mobiele applicaties toegeeft dat het aanklikken van advertenties vaker per ongeluk dan bewust gebeurt. Volgens Zephrin Lasker, chief executive Pontiflex, is het meten van clicks dus geen efficiënte manier om de prestaties van mobiele reclamecampagnes te meten.
De onderzoekers voegen er aan toe dat de leeftijdsgroep tussen 18-34 jaar, die ook het meest actief is met mobiele applicaties, het vaakst per ongeluk een advertentie aanklikt. In die groep zou 61% dat geregeld per ongeluk doen. Volgens Pontiflex geeft verder 71% van de gebruikers aan de voorkeur te geven aan reclames die hen binnen de applicatie houden in plaats van hen naar een andere bestemming te leiden. Volgens Lasker wederom een signaal dat adverteerders moeten afstappen van een reclamemodel dat op louter clicks is gebaseerd.
“Uit het onderzoek blijkt dat een groot gedeelte van de mobiele reclamebudgetten wordt verspild,” nogmaals Lasker. “Adverteerders moeten immers ook betalen voor die grote groep gebruikers die per ongeluk een reclame aanklikken en daar dus geen boodschap aan hebben. Marketeers moeten dan ook naar andere methodes zoeken om de efficiëntie van hun campagnes te meten.”
Informationweek wijst er wel op dat Pontiflex als specialist in lead generation, waarbij campagnes worden opgezet om de consument tot een bredere actie aan te zetten in plaats van louter op een reclame te klikken, geen onbevooroordeelde partij is in de materie. Via
Verder lezen over App
Technology12.04.2024
Dyson wil je met AR-app laten zien welke plekjes je bent vergeten
Online10.04.2024
Uber nu ook beschikbaar in Zwolle
Mobile18.03.2024
Waarom je gedreven blijft om Duo Lingo of Candy Crush te doen
Online07.02.2024
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers
WhatsApp-alternatief boert goedSocial Media26.01.2024
Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
Mobile28.12.2023
In 2023 hebben we ruim 6,6 miljard euro betaald met Tikkies
Nieuw jaarrecordAutomotive13.12.2023
Gepersonaliseerde waarschuwingen voor spookrijders krijgen via app
Vlaanderen pioniert!Verder lezen over Mobile Advertising
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018
Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?
Advertising06.02.2018
Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023