Opvolger Cinema 21:9 - Philips Parallel Lines

Vorig artikel Volgend artikel
Opvolger Cinema 21:9 - Philips Parallel Lines

De opvolger van de prijswinnende Cinema 21:9 campagne is net gelanceerd: Parallel Lines. Een uitgebreide campagne met een website, social media, events, cinema, print en televisie. Op de website zijn vijf films te bekijken, waar interactieve hotspots en easter eggs in verborgen zijn. De lat lag hoog door de vorige campagne, maar er werd een waardige opvolger gemaakt.

Ook deze keer vroeg Philips Tribal DDB Amsterdam en DDB Worldwide om een campagne te bedenken om de Philips flat TV range te promoten. De vijf films op de campagnesite zijn gemaakt vanuit een en dezelfde dialoog, met verschillende uitvoeringen – waarbij ook de effecten Ambilight, Best Sound en Picture Perfect ervaren kunnen worden.

Maar er zitten ook interactieve hotspots in de films verstopt: interactieve subfilms, die over enkele weken kunnen worden ontdekt. Daarnaast zijn er in elke film easter eggs, die via Facebook bekend gemaakt worden. Ridley Scott Associates (RSA), bekend van films als Blade Runner, Alien en Gladiator werd geselecteerd als filmpartij. Vijf regisseurs moesten van een korte dialoog een verhaal bedenken. Het resultaat waren: horror, film noir, arthouse, science fiction en een Pixar-achtige versie. Er werden effecten ingezet om clichés te voorkomen: de film noir heeft een zoom in / pull focus effect, de horror versie een technische truck met 9 camera's gebruikt en de science fiction versie heeft professionele CGI effecten.

De campagne werd via Facebook gestart, waar de afgelopen tijd steeds meer bekend werd gemaakt over de films, waarvan vorige week nog een stuk script onthuld op een groot scherm op de Dam. Uit aanmeldingen op Facebook kreeg een selectie genodigden gisteren een pre-screening met 2 van de 5 films te zien in Hotel Arena. Sinds vandaag staan alle films online op de website en is er een speciaal Youtube kanaal. Nieuwe info, zoals behind the scenes, interviews en video-diaries, aankondigingen van events in steden en tips (easter eggs) worden gedurende het hele jaar op Facebook geplaatst. Later dit jaar zullen trailers in bioscopen, print advertenties en TV commercials volgen.

Maar er is nog meer: sinds vandaag staat ook een filmwedstrijd op het YouTube kanaal, waar iedereen aan mee kan doen en waarvoor ook wereldwijd filmscholen worden gevraagd. Met hetzelfde script wordt gevraagd films in te sturen. De jury bestaat uit de BAFTA, RSA en filmregisseur Ridley Scott himself. De hoofdprijs: officieel als zesde film in de campagne worden opgenomen.

DDB Londen, Tribal DDB Amsterdam, RSA, Unit 9 en MediaMonks werkten mee aan de campagne.

Bert Hagendoorn

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies