Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Microsoft Advertising roept online adverteerders op om voortaan een zogenaamde ‘dwell score‘, oftewel online bezoektijd, als meeteenheid te gebruiken om het effect van digitale campagnes te meten.
Dit advies vloeit voort uit een nieuw uitgebreid onderzoek (whitepaper is hier te downloaden), dat uitgevoerd is door Microsoft Advertising in samenwerking met Eyeblaster, genaamd ‘Dwell on Branding’. Tijdens het onderzoek dat zo’n 6 maanden in beslag nam, is gekeken naar 20 verschillende online advertising campagnes. Daarbij zijn gegevens van Eyeblaster gecombineerd met die van comScore en onderzocht op het effect dat online bezoektijd en engagement heeft op branding.
Door het vermenigvuldigen van de tijdsduur die een gebruiker doorbrengt bij het bekijken van een advertentie en de mate van betrokkenheid van de gebruiker bij het merk (engagement) is er per advertentie een dwell score berekend. De resultaten tonen aan dat hoe hoger de dwell score is, des te positiever de consument is tegenover het merk na het zien van de advertentie.
Uit het onderzoek blijkt dat campagnes die een hoge dwell score kennen maar liefst drie keer zo effectief zijn in het stimuleren van de consument om actief te zoeken naar een bepaald merk dan bij campagnes met een lage dwell score. Daarnaast was er sprake van een verhoging van de effectiviteit met 69% bij de campagnes waarbij de advertenties relatief lang bezocht werden. Deze verbetering van de effectiviteit uitte zich in een toename van het websitebezoek van het merk, een stijging van het aantal pageviews en de tijd die er werd doorgebracht op de website.
Vanochtend lichtte Anita Caras, Market Insight Lead bij Microsoft Advertising, het onderzoek toe tijdens een ontbijtsessie ter gelegenheid van de SpinAwards: “Het Dwell on Branding-onderzoek geeft het bewijs dat er een omslag nodig is in de online branche. Voor campagnes gericht op het stimuleren van merkloyaliteit en het opbouwen van een online identiteit zal het meten van effect van cijfers over doorklikken naar gegevens over online bezoektijd moeten verschuiven: de dwell score.“
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024
5 handige programma’s voor online samenwerken
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024