Advertising02.03.2010

Belang online advertising neemt sterk toe


belang-online-advertising-neemt-sterk-to.jpg
belang-online-advertising-neemt-sterk-to.jpg

Het aandeel van online advertising in de totale mediamix zal in 2010 sterk toenemen. Daarbij gaan zaken als betrouwbaarheid en zekerheid van behaalde reclame resultaten een doorslaggevende rol spelen. Zo klinkt een van de voorspellingen uit Deloitte’s TMT Dutch Predictions 2010.
 
Er zal in 2010 meer gestuurd worden op de toegevoegde waarde van online advertenties. “Online media bieden adverteerders de mogelijkheid om nauwkeuriger de resultaten te meten door bijvoorbeeld een analyse van het aantal clicks op een advertentie. Doordat het (financieel) belang van online advertenties toeneemt, gaat betrouwbaarheid van deze analyses een grotere rol spelen“.

Adverteerders hebben momenteel maar beperkte zekerheid over de betrouwbaarheid van online advertentie-gegevens. “De gebruikte technologie binnen de online advertentiemarkt is complex en vatbaar voor onbewuste fouten. Daarnaast zijn veel verschillende partijen betrokken in de creatie, productie en distributie van online media en advertenties. De controle op betrouwbaarheid van cijfers is hierdoor te veel verspreid over de partijen en wordt te marginaal uitgevoerd. Tegelijkertijd willen adverteerders steeds meer en beter concrete campagneresultaten kunnen herleiden,” aldus Roel van Rijsewijk, expert Online Media binnen de TMT industriegroep van Deloitte.

Er ontstaat hierdoor een behoefte aan nieuwe technologieën die onafhankelijk zijn van online advertentie-netwerken en uitgevers en continu data van online campagnes verzamelen, analyseren en rapporteren. Van Rijsewijk: “Hierdoor groeit het vertrouwen in de informatie die wordt uitgewisseld tussen uitgevers, mediabureaus en adverteerders. Daarnaast wordt de privacy van deze gegevens beter gewaarborgd. Die bedrijven die betrouwbaarheid en zekerheid kunnen bieden aan gebruikers en adverteerders, zullen uiteindelijk op voorsprong komen te staan.

...

Verder lezen over Online Advertising

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Microsoft heeft eigenaren van een Copilot+-laptop deze week een nieuwe al te fijne verrassing gegeven. Gigantische advertenties.

Advertising22.11.2024

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting