Advertising02.03.2010

Belang online advertising neemt sterk toe


belang-online-advertising-neemt-sterk-to.jpg
belang-online-advertising-neemt-sterk-to.jpg

Het aandeel van online advertising in de totale mediamix zal in 2010 sterk toenemen. Daarbij gaan zaken als betrouwbaarheid en zekerheid van behaalde reclame resultaten een doorslaggevende rol spelen. Zo klinkt een van de voorspellingen uit Deloitte’s TMT Dutch Predictions 2010.
 
Er zal in 2010 meer gestuurd worden op de toegevoegde waarde van online advertenties. “Online media bieden adverteerders de mogelijkheid om nauwkeuriger de resultaten te meten door bijvoorbeeld een analyse van het aantal clicks op een advertentie. Doordat het (financieel) belang van online advertenties toeneemt, gaat betrouwbaarheid van deze analyses een grotere rol spelen“.

Adverteerders hebben momenteel maar beperkte zekerheid over de betrouwbaarheid van online advertentie-gegevens. “De gebruikte technologie binnen de online advertentiemarkt is complex en vatbaar voor onbewuste fouten. Daarnaast zijn veel verschillende partijen betrokken in de creatie, productie en distributie van online media en advertenties. De controle op betrouwbaarheid van cijfers is hierdoor te veel verspreid over de partijen en wordt te marginaal uitgevoerd. Tegelijkertijd willen adverteerders steeds meer en beter concrete campagneresultaten kunnen herleiden,” aldus Roel van Rijsewijk, expert Online Media binnen de TMT industriegroep van Deloitte.

Er ontstaat hierdoor een behoefte aan nieuwe technologieën die onafhankelijk zijn van online advertentie-netwerken en uitgevers en continu data van online campagnes verzamelen, analyseren en rapporteren. Van Rijsewijk: “Hierdoor groeit het vertrouwen in de informatie die wordt uitgewisseld tussen uitgevers, mediabureaus en adverteerders. Daarnaast wordt de privacy van deze gegevens beter gewaarborgd. Die bedrijven die betrouwbaarheid en zekerheid kunnen bieden aan gebruikers en adverteerders, zullen uiteindelijk op voorsprong komen te staan.

Verder lezen over Online Advertising

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Eerder kon je drie video’s kijken en stopte YouTube er daarna mee, maar nu skipt de video die je aantikt meteen naar het einde en kun je helemaal niet kijken.

Video29.05.2024

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Advertising10.04.2024

Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

Eindhoven Airport kiest voor Techonomy als nieuwe partner in digital advertising, data en performance. Na een grondige aanbestedingsprocedure koos Eindhoven Airport onlangs Techonomy als haar digitale partner voor de kom...

DC Business06.03.2024

Eindhoven Airport heeft in ​Techonomy een nieuwe digitale partner

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

Na alle technologische ontwikkelingen in 2023 zijn de uitdagingen voor adverteerders dit jaar groot. De centrale vraag: hoe kun je gepersonaliseerde advertenties maken, zonder daarbij third-party cookies te gebruiken en...

Advertising10.01.2024

​3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024

​Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden

Er wordt steen en been geklaagd, want YouTube zou ineens een stuk langzamer zijn in sommige browsers. Er wordt daarbij vooral gesproken over Firefox. YouTube wast zijn handen echter in onschuld: het zou Firefox niet lang...

Video22.11.2023

​Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden