Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Vandaag kondigt Google de introductie aan van de nieuwe DoubleClick Ad Exchange, een real-time marktplaats voor displayadvertentieruimte, vergelijkbaar met de wijze hoe Adwords en Adsense werken. De Ad Exchange is een open en onafhankelijke marktplaats waar de prijzen van display advertenties op basis van een real-time veiling worden bepaald. Op deze manier kan display advertentieruimte volgens Google op veel efficiëntere en eenvoudiger wijze via internet worden toegewezen aan adverteerders (Bekijk de video of download hier de .pdf).
De nieuwe DoubleClick Ad Exchange is opnieuw ontworpen met behulp van de technologie en infrastructuur van Google. De marktplaats biedt een brede reeks van functies die adverteerders een beter rendement en meer reikwijdte bieden en online uitgevers in staat stellen om de waarde van hun content te maximaliseren:
• Meer adverteerders en advertentieruimte – doordat AdWords-kopers en AdSense-verkopers aan de nieuwe Ad Exchange zullen deelnemen, wordt de pool van adverteerders uitgebreid en komt er meer advertentieruimte beschikbaar; De DoubleClick Ad Exchange zal andere advertentienetwerken actief aanmoedigen om ook deel te nemen aan de Ad Exchange.
• Bieden in real time – de nieuwe Ad Exchange is gebaseerd op geavanceerde nieuwe technologie die moet gaan aansluiten op het real-time besluitvormingsproces van kopers en verkopers, het rendement op de investeringen van kopers verbetert en de omzet van online uitgevers vergroot.
• Behoud van de regie – online uitgevers kunnen geheel zelf bepalen waar en wanneer hun advertenties worden weergegeven. Zo hebben ze de mogelijkheid om specifieke adverteerders, netwerken, formaten en typen te blokkeren. Elk van deze aspecten kan op elk gewenst moment worden aangepast. Adverteerders profiteren van de mogelijkheid van frequency capping (de mogelijkheid om te bepalen hoe vaak een gebruiker een advertentie te zien krijgt) en andere belangrijke bedieningsmechanismen die betrekking hebben op de weergave van advertenties, zoals het tijdstip van de dag, het type website en de geografische locatie.
• Vereenvoudigde rapportage en meetbaarheid – dankzij de ontwerpprincipes van Google kunnen uitgevers op zelf nagaan hoe hun website presteert en de juiste beslissingen met betrekking tot hun advertentieaanbod maken. De rapportage en meting verlopen nu sneller en eenvoudiger dankzij een compleet vernieuwde interface.
• Centraal clearingsysteem – Google handelt alle betalingen af en verzamelt de facturen van de netwerken namens de uitgever. Dit houdt in dat uitgevers aan het einde van elke maand één cheque ontvangen. Hierdoor zijn ze geen tijd meer kwijt met achterstallige betalingen en het onderhouden van betalingsrelaties met verschillende netwerken.
• Een nieuwe API – Advertentienetwerken en bureaunetwerken kunnen met behulp van de nieuwe API wijzigingen aanbrengen in hun interactie met de Ad Exchange. Zo kunnen zij hun bestaande functionaliteit of systemen binnen de marktplaats integreren.
De Ad Exchange zal wordt vandaag geïntroduceerd in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. De gebruikersinterface is in het Engels, maar binnen een paar weken zullen er Frans- en Duitstalige versies beschikbaar zijn.
AdWords zal met directe ingang worden toegevoegd aan de nieuwe DoubleClick Ad Exchange, samen met andere advertentienetwerken. Dit houdt in dat adverteerders toegang krijgen tot meer online content op verschillende netwerken.
AdSense zal direct worden toegevoegd aan de nieuwe DoubleClick Ad Exchange, samen met andere uitgevers. Dit houdt in dat veel uitgevers automatisch in staat zullen zijn om hun online content tegen de marktwaarde te verkopen en op die manier hun omzet te vergroten.
Verder lezen over AdSense
Advertising28.12.2023
Zijn online advertenties over afvallen kwetsend rond de start van het nieuwe jaar?
Dit kan je eraan doen!Advertising22.03.2021
In 2020 heeft Google 3,1 miljard advertenties geblokkeerd of verwijderd
Advertising19.10.2018
Budget voor search advertising blijft ook in Nederland toenemen
Marketing20.03.2018
Google Remarketing; waarom dit niet aan jouw strategie mag ontbreken
Advertising27.01.2014
Nieuwe functie Adsense: direct zelf adverteerders contracteren voor je eigen site
Technology19.06.2013
10 jaar Google AdSense: Hangout & Ping Pong
Technology29.09.2012
Google gaat verder met schoonmaak
Advertising25.07.2012
The Dark Knight Rises, deel twee
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024