Advertising18.09.2009

Google introduceert nieuwe DoubleClick Ad Exchange


google-introduceert-nieuwe-doubleclick-a.jpg
google-introduceert-nieuwe-doubleclick-a.jpg

Vandaag kondigt Google de introductie aan van de nieuwe DoubleClick Ad Exchange, een real-time marktplaats voor displayadvertentieruimte, vergelijkbaar met de wijze hoe Adwords en Adsense werken. De Ad Exchange is een open en onafhankelijke marktplaats waar de prijzen van display advertenties op basis van een real-time veiling worden bepaald. Op deze manier kan display advertentieruimte volgens Google op veel efficiëntere en eenvoudiger wijze via internet worden toegewezen aan adverteerders (Bekijk de video of download hier de .pdf).

De nieuwe DoubleClick Ad Exchange is opnieuw ontworpen met behulp van de technologie en infrastructuur van Google. De marktplaats biedt een brede reeks van functies die adverteerders een beter rendement en meer reikwijdte bieden en online uitgevers in staat stellen om de waarde van hun content te maximaliseren:

•    Meer adverteerders en advertentieruimte  – doordat AdWords-kopers en AdSense-verkopers  aan de nieuwe Ad Exchange zullen deelnemen, wordt de pool van adverteerders uitgebreid en komt er meer advertentieruimte beschikbaar; De DoubleClick Ad Exchange zal andere advertentienetwerken actief aanmoedigen om ook deel te nemen aan de Ad Exchange.

•    Bieden in real time – de nieuwe Ad Exchange is gebaseerd op geavanceerde nieuwe technologie die moet gaan aansluiten op het real-time besluitvormingsproces van kopers en verkopers, het rendement op de investeringen van kopers verbetert en de omzet van online uitgevers vergroot.


•    Behoud van de regie – online uitgevers kunnen geheel zelf bepalen waar en wanneer hun advertenties worden weergegeven. Zo hebben ze de mogelijkheid om specifieke adverteerders, netwerken, formaten en typen te blokkeren. Elk van deze aspecten kan op elk gewenst moment worden aangepast. Adverteerders profiteren van de mogelijkheid van frequency capping (de mogelijkheid om te bepalen hoe vaak een gebruiker een advertentie te zien krijgt) en andere belangrijke bedieningsmechanismen die betrekking hebben op de weergave van advertenties, zoals het tijdstip van de dag, het type website en de geografische locatie.

•    Vereenvoudigde rapportage en meetbaarheid – dankzij de ontwerpprincipes van Google kunnen uitgevers op zelf nagaan hoe hun website presteert en de juiste beslissingen met betrekking tot hun advertentieaanbod maken. De rapportage en meting verlopen nu sneller en eenvoudiger dankzij een compleet vernieuwde interface.


•    Centraal clearingsysteem – Google handelt alle betalingen af en verzamelt de facturen van de netwerken namens de uitgever. Dit houdt in dat uitgevers aan het einde van elke maand één cheque ontvangen. Hierdoor zijn ze geen tijd meer kwijt met achterstallige betalingen en het onderhouden van betalingsrelaties met verschillende netwerken.

•    Een nieuwe API – Advertentienetwerken en bureaunetwerken kunnen met behulp van de nieuwe API wijzigingen aanbrengen in hun interactie met de Ad Exchange. Zo kunnen zij hun bestaande functionaliteit of systemen binnen de marktplaats integreren.


De Ad Exchange zal wordt vandaag geïntroduceerd in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. De gebruikersinterface is in het Engels, maar binnen een paar weken zullen er Frans- en Duitstalige versies beschikbaar zijn.

AdWords zal met directe ingang worden toegevoegd aan de nieuwe DoubleClick Ad Exchange, samen met andere advertentienetwerken. Dit houdt in dat adverteerders toegang krijgen tot meer online content op verschillende netwerken.

AdSense zal direct worden toegevoegd aan de nieuwe DoubleClick Ad Exchange, samen met andere uitgevers. Dit houdt in dat veel uitgevers automatisch in staat zullen zijn om hun online content tegen de marktwaarde te verkopen en op die manier hun omzet te vergroten.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over AdSense

Zijn online advertenties over afvallen kwetsend rond de start van het nieuwe jaar?

Het nieuwe jaar 2024 staat voor de deur en dat betekent dat een grote groep Nederlanders weer vol goede moed gaat beginnen met hun goede voornemens. Vaak staan doelen op het gebied van fysieke gezondheid bovenaan de lijs...

Advertising28.12.2023

Zijn online advertenties over afvallen kwetsend rond de start van het nieuwe jaar?

Dit kan je eraan doen!
In 2020 heeft Google 3,1 miljard advertenties geblokkeerd of verwijderd

Google komt vandaag naar buiten met alweer de 10e editie van het Ad Safety Report. Dit rapport biedt een overzicht van het werk dat Google verricht om misbruik van de Google advertentieplatforms tegen te gaan. Het bieden...

Advertising22.03.2021

In 2020 heeft Google 3,1 miljard advertenties geblokkeerd of verwijderd

Budget voor search advertising blijft ook in Nederland toenemen

Uit alweer de vierde Search Advertising Study van IAB Nederland en DDMA blijkt dat adverteren via Google en Bing nog altijd ongekend populair is. Bijna alle respondenten (93%) van het onderzoek aan dat de verwachting is...

Advertising19.10.2018

Budget voor search advertising blijft ook in Nederland toenemen

​Google Remarketing; waarom dit niet aan jouw strategie mag ontbreken

Dat de mogelijkheden binnen AdWords oneindig zijn weten we inmiddels wel, maar vandaag gaan we met jullie het onderwerp ‘Remarketing’ bespreken. Waarom dit voor jou als bedrijf onmisbaar is, de voor- en nadelen, maar...

Marketing20.03.2018

​Google Remarketing; waarom dit niet aan jouw strategie mag ontbreken

Nieuwe functie Adsense: direct zelf adverteerders contracteren voor je eigen site

Afgelopen week heeft Google een nieuwe functie voor haar advertentie programma AdSense aangekondigd: "Adsense Direct", een tool om zelf advertenties aan adverteerders te verkopen. De gevonden adverteerder hoeft zelf geen...

Advertising27.01.2014

Nieuwe functie Adsense: direct zelf adverteerders contracteren voor je eigen site

10 jaar Google AdSense: Hangout & Ping Pong

Google lanceerde 10 jaar geleden Google AdSense, een manier voor website eigenaren om eenvoudig advertenties te plaatsen en daar geld mee te verdienen. Het product is in 10 jaar uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel v...

Technology19.06.2013

10 jaar Google AdSense: Hangout & Ping Pong

Google gaat verder met schoonmaak

Al eerder schreven wij over de opruiming waar Google mee was begonnen. Verschillende diensten of onderdelen van diensten worden gestopt. Vannacht kondigde Google aan ook andere diensten te stoppen waaronder Adsense voor...

Technology29.09.2012

Google gaat verder met schoonmaak

The Dark Knight Rises, deel twee

Blijkens een reactie van adjunct-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman van NU.nl onder mijn post over de ad op de app van NU.nl heeft zijn redactie wel degelijk geprobeerd om vrijdag de advertentie van The Dark Knight van de...

Advertising25.07.2012

The Dark Knight Rises, deel twee

Verder lezen over Adwords

​Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024

Het jaar 2023 zit er bijna op. Wat een jaar is het geweest voor SEA! AI is here to stay. Zowel Google Ads als Microsoft Ads kwamen met nieuwe mogelijkheden, Demand Gen ging van start en het bleek dat ons zoekgedrag langz...

Search20.12.2023

​Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024

Een afscheidsbrief aan Exact Match

Lieve Exact Match, Ik wil je graag bedanken voor de tijd die we samen hebben doorgebracht. Je was fantastisch, deed goed je werk, je was de perfecte fit. Echt waar. De controle die je mij gaf om advertenties precies te...

Search24.03.2017

Een afscheidsbrief aan Exact Match

​3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI

Leads, leads en nog eens leads. De heilige graal van een B2B marketeer. Toch? Er zijn B2B marketeers die hier volmondig ‘ja’ op antwoorden. Inzicht in het leadgeneratieproces verschaft een hoop waardevolle informati...

Marketing24.01.2017

​3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI

3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads

Hoe zorg je ervoor dat jouw app opvalt tussen de miljoenen apps die tegenwoordig worden aangeboden? Juist, je gaat je app promoten! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, echter is er vaak maar één de snelste. Zo...

Mobile05.01.2017

3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads

​Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen

Het optimaliseren van Google AdWords is vaak een belangrijke bezigheid in het leven van de Online Marketeer. Enige tijd geleden heb ik een artikel geschreven over analyses die je kunt gebruiken bij het optimaliseren van...

Marketing27.09.2016

​Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen

​Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!

Data zoals aantal conversies, kosten per conversie en conversiepercentages behoren voor bedrijven vaak tot de belangrijkste KPI’s bij het optimaliseren van hun online campagnes. Deze data laat je zien welke advertentie...

Marketing22.06.2016

​Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!

Google AdWords test nu met “click to SMS”

Google AdWords is aan het testen met een nieuwe advertentie mogelijkheid. Deze is ongeveer gelijk aan de call button ad. Die is er nu dus ook voor het versturen van een SMS of tekstbericht naar de betreffende adverteerde...

Advertising20.06.2016

Google AdWords test nu met “click to SMS”

​AdWords tekstadvertenties worden 50% groter

Ja, je leest het goed. Google heeft een wereldwijde bèta gelanceerd waarbij tekstadvertenties op de resultatenpagina van de zoekmachine bijna 50% groter worden. Dit is de eerste aanpassing aan de standaard tekstadverten...

Advertising24.05.2016

​AdWords tekstadvertenties worden 50% groter

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken