De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De globale advertentiemarkt bereikt nog dit kwartaal haar bodem. Dat voorspelt ZenithOptimedia, een onderdeel van de Franse Publicis Groupe.
Het bedrijf blijft bij haar vooruitzichten voor het tweede semester van 2009, nadat het tijdens een aantal opeenvolgende kwartalen zijn vooruitzichten naar beneden toe had moeten bijstellen. Het globale advertentiebudget daalt dit jaar met 8,5% tot 456 miljard dollar; voor volgend jaar voorspelt ZenithOptimedia ‘een milde groei‘ van om en bij de 1,6%. Toch voorspelt Zenith nog niet het einde van de moeilijke tijden. Vooral belangrijke markten als de UK en de VS zullen volgend jaar nog niet herstellen.
Het goede nieuws komt dan vooral uit de BIC-landen China, India en Brazilie. De Chinese advertentiemarkt groeit ook dit jaar nog met 5,4% en gaat zo de UK als vierde grootste adverteerder ter wereld voorbij, na Duitsland en Japan. Amerika’s eerste plaats op dat vlak blijft volgens Zenith nog een tijd onaantastbaar. Ook de Latijns Amerikaanse advertentiemarkt, die dit jaar amper stijgt, doet het volgend jaar opnieuw beter met een stijging van 7,5%.
Zenith voorspelt ook een blijvende groei voor internetadvertenties, dat 15,1% van de totale advertentiemarkt in handen krijgt tegen 2011, vergeleken met 10,5% eind vorig jaar. Kranten worden de grote verliezers. Tegen 2011 zullen ze nog 101 miljard dollar aan advertentiegeld binnenhalen; dat is 22,7% lager dan bij de piek van 2007. Via
Verder lezen over China
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?Automotive27.02.2024
BYD Yangwang U9: Chinese supercar gaat in 2,3 seconden 309 km/u
Nieuws19.01.2024
Dieren klonen, een twijfelachtige geschiedenis: hoe is het nu?
Mobile18.12.2023
Steeds meer Chinese instanties verbieden de iPhone
Overheden ontraden het gebruik van alle buitenlandse toestellen en -technologieOnline02.11.2023
AliExpress komt met binnen 5 dagen in huis garantie
en kondigt het 11.11 Global Shopping Festival aanMobile16.10.2023
Honor Vs2 is weer een iets dikkere foldable
Net als zijn voorgangers komt hij voorlopig niet naar ons deel van de wereldAutomotive03.10.2023
Chinese automerken rukken op, maar heel hard gaat het nog niet
Verkoop marktaandeel blijft dit jaar nog steken onder 4 procentAutomotive29.09.2023