Advertising19.05.2009

Heus niet naar Cannes


heus-niet-naar-cannes.jpg
heus-niet-naar-cannes.jpg

Cannes Lions geldt als hét evenement binnen de advertisingindustrie, maar is het wel verantwoord om in tijden van crisis naar Cannes te gaan?

Als we de berichten moeten geloven wordt het rustig dit jaar in Cannes. De crisis is voor velen een reden om dit jaar niet af te reizen naar de Côte d’Azur. Enerzijds vanwege bezuinigingen en geldgebrek. Anderzijds vanwege het idee dat een verblijf in Cannes in deze tijden ongepast zou zijn. Cannes is dit jaar dus not done. En dat is jammer. Want wat veel mensen vergeten, is dat het in Cannes niet draait om de dure hotels en de dikke lunches, maar om creativiteit. Inspiratie op doen. Internationaal zaken doen.

Discussies over het vak. Om vervolgens vol passie en hernieuwde energie huiswaarts keren. Daarom heeft de creatieve industrie dit jaar besloten om samen met de overheid de handen ineen te slaan en het belang van Cannes wel te erkennen. En te stimuleren.

Creative Amsterdam, Amsterdam Partners, Syntens, Kamer van Koophandel en BNO bieden de creatieve industrie een reden om toch te gaan. Mét crisis-korting. Met de Clipper Stad Amsterdam (foto). Een 60 meter lang authentiek zeilschip dat van 24 t/m 27 Juni de ontmoetingsplek zal vormen voor de gehele creatieve industrie in Cannes. Een ontmoetingsplek waar creativiteit, innovatie en internationaal zaken doen hoog in het vaandel zullen staan. Met inspiratiesessies zoals:

Advertising versus Culture‘, gehost door IAA.
Advertising versus Gaming‘ gehost door Mediamonks.
Advertising versus Design‘ gehost door BNO.

Met de campagne ‘Heus niet naar Cannes‘ wordt er in de aanloop naar én tijdens Cannes voor gezorgd dat iedereen zonder schuldgevoel inspiratie op kan doen in het zonnige zuiden. Zo kan er via www.heusnietnaarcannes.nl alvast een alibi gecreëerd worden. Zodat je gewoon naar Cannes kan, zonder dat iemand hier achter komt.

Verder lezen over Cannes Lions

Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion

De reclame van Under Armour met topmodel Gisele Bündchen heeft in Cannes de Grand Prix in de categorie Cyber weten te bemachtigen. Met de reclame 'I Will What I Want' waren ze een van de grote winnaars van de Cannes Lio...

Events26.06.2015

Under Armour reclame met Gisele Bündchen wint Cyber Lion

De beste slides van #Canneslions 2013

Iedereen die in Cannes is geweest weet dat er veel geweldige content voorbij komt, het beoordelen daarvan is een serieuze taak, maar het is JesseDee wederom gelukt er een mooie Slideshare presentatie van te maken.De eers...

Online09.07.2013

De beste slides van #Canneslions 2013

De beste slides van de Cannes Lions 2012

Iedereen die aanwezig is geweest bij het Cannes Lions International Festival of Creativity, weet dat er veel geweldige content voorbij komt, maar de echte uitdaging is eigenlijk om te beaplen welke sessies je wel/niet g...

Online29.06.2012

De beste slides van de Cannes Lions 2012

12 trends van Cannes 2011

De heren van The Social Practice hebben een korte maar mooie preso gemaakt die nog eens alle trends laat zien die dit jaar gespot zijn tijdens de Cyber Lions in Cannes van dit jaar. Van Social TV naar HTML5 en de kracht...

Online05.07.2011

12 trends van Cannes 2011

The Gift wint Cannes Lions

Bijna 3 maanden geleden waren we al diep onder de indruk van Parallel lines, een campagne van Philips in samenwerking met Tribal DDB. Inmiddels is de korte film The Gift wereldwijd al meer dan een half miljoen keer bekek...

Video28.06.2010

The Gift wint Cannes Lions

De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Cannes Lions is weer bezig. De 57e editie van het internationale advertising festival. Of zoals ze het zelf noemen "The world's only truly global meeting place for professionals in the communications industry."Uiteraard...

Online22.06.2010

De Nederlandse kanshebbers bij de Cannes Lions

Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009

In December 2009, the UN will be having its summit on climate change in Copenhagen. Join the global movement of people in making global decision makers sign an effective and ambitious agreement that can save the world...

Video25.05.2009

Youtube Cannes Lions Ad Contest 2009

Verborgen parels . . .

Een verslag van de Cannes Lions. Ik ben er (helaas) niet bij, maar ik heb het geblogd op verzoek van Karin Muller, die de communicatie en pr voor de Vereniging van Communicatie en Advies bureau's verzorgt.

Marketing10.07.2008

Verborgen parels . . .