Obama's gratis reclame voor BlackBerry

Vorig artikel Volgend artikel
Obama's gratis reclame voor BlackBerry

Reclamespecialisten schatten de waarde van de gratis reclame die Barack Obama telkens opnieuw genereert wanneer hij het over zijn onafscheidelijke vriend de BlackBerry heeft op 25 à 50 miljoen dollar.

Ter vergelijking: Micheal Phelps, de eerste zwemmer die 8 gouden Olympische plakken verzamelde, tekende afgelopen week een reclamedeal met het Japanse automerk Mazda om voor iets meer dan 1 miljoen dollar de wagen in China te gaan promoten. Komiek Jerry Seinfeld van zijn kant zou 10 miljoen dollar hebben ontvangen om in de recente Microsoft-campagne op te treden.

"Ik hang nog steeds stevig vast aan mijn Blackberry. Men zal me hem echt moeten afnemen... Kijk, hier is wat ik denk. Op een of andere manier zal ik ergens toegang tot een computer hebben. Dat zal waarschijnlijk niet in de Oval Office zijn. Wat ik ook voor mekaar wil krijgen is dat we kunnen regelen dat ik mijn Blackberry kan blijven gebruiken," zei Obama afgelopen week nog in een interview met CNBC.

Mocht Obama niet de president van de VS zijn dan zou hij volgens marketingexperts 25 à 50 miljoen dollar kunnen krijgen om zijn naam aan de BlackBerry te verbinden. Het zou om het grootste reclamecontract aller tijden gaan voor één individu dat zijn naam aan één merk verbindt. ‘Stel je voor: de president van het machtigste land ter wereld, die zegt: ‘Zonder dat apparaat kan ik niet leven,' aldus Lori Sale, een tussenpersoon, die onder andere commerciële deals voor acteur Adrien Brody regelt. ‘Dat Obama niet wordt betaald geeft de uitspraak nog meer waarde; mensen weten dat hij het echt meent.' RIM (Research in Motion), de Canadese producent van deze smartphone, geeft ondertussen geen commentaar.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies