Advertising17.10.2008

Inschrijving Google Online Marketing Challenge 2009 gestart


inschrijving-google-online-marketing-cha.jpg
inschrijving-google-online-marketing-cha.jpg

Vanaf vandaag kunnen studenten zich inschrijven voor de 2009-editie van de wereldwijde Google Online Marketing Challenge. Deze competitie daagt studenten aan universiteiten overal ter wereld uit om de strijd met elkaar aan te binden om de beste online marketingstrategie voor een regionaal bedrijf te ontwikkelen.

Met 1.650 deelnemende teams uit 47 landen bleek de eerste editie van deze competitie in 2008 zo’n enorm succes dat Google heeft besloten om er een jaarlijks evenement van te maken.

De Google Online Marketing Challenge omvat een praktijkuitdaging die studenten en postdoctoraalstudenten de gelegenheid biedt om rechtstreeks ervaring op te doen met online adverteren als onderdeel van hun opleiding. De teams van studenten krijgen de beschikking over een bedrag van 200 dollar om uit te geven aan Google AdWords™-advertenties om in samenwerking met een regionaal bedrijf een doeltreffende online marketingcampagne te ontwikkelen.

De teams krijgen de opdracht om een strategie te ontwikkelen, een advertentiecampagne te verzorgen, hun resultaten te evalueren en het bedrijf aanbevelingen te doen voor de verdere ontwikkeling van zijn online marketingactiviteiten.

Lee Hunter, manager Product Marketing bij Google EMEA: “De belangstelling voor de Google Online Marketing Challenge van vorig jaar was zo overdonderend dat we hebben besloten om er een jaarlijkse competitie van te maken. Voor universiteiten is dit een ideale gelegenheid om studenten tijdens hun studie rechtstreekse praktijkervaring op te laten doen. Studenten kunnen op deze manier vaardigheden ontwikkelen die ze na hun afstuderen te gelde kunnen maken. Of ze na hun afstuderen nu een baan vinden in de marketingwereld of de financiële administratie of hun eigen onderneming oprichten, ze zullen altijd kunnen profiteren van hun inzichten op het gebied van online marketing. We hopen daarom dat er studenten uit verschillende academische disciplines aan deze competitie zullen deelnemen“.

Maciej Szymanowski, Assistant Professor of Marketing van de Erasmus Universiteit: ”Met veel enthousiasme hebben studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam het afgelopen jaar deelgenomen aan de Google Online Marketing Challenge 2008. Voor de studenten was het een erg aantrekkelijk concept. De doelstellingen waren duidelijk en relevant en de studenten konden zien wat de impact van hun kennis in de praktijk was. Dit zorgde ervoor dat de studenten erg gemotiveerd waren en echt plezier hadden in hun werk.  En hun inspanningen werden beloond. Twee van onze drie teams die deelnamen maakten het tot de top 50 in Europa

Als docent ben ik van ook erg blij dat Google deze jaarlijkse competitie in het leven heeft geroepen. Dankzij begrijpelijk en concreet lesmateriaal was het erg eenvoudig om de Online Marketing Challenge te integreren in onze cursussen. Het behoort nu tot een van de vaste onderdelen van ons onderwijs in online marketing en is een zeer relevante toevoeging aan het meer theoretische lesmateriaal.

De uitdaging is als volgt opgezet:

1. Universitaire docenten verdelen hun studenten onder in groepen. Elke groep ontvangt gratis vouchers voor Google AdWords-advertenties ter waarde van 200 dollar (circa 135 euro).

2. De groep of universitaire docent kiest een klein tot middelgroot bedrijf met minder dan 100 medewerkers uit dat wel over een website beschikt, maar nog geen gebruik van AdWords maakt.

3. De groep studenten werkt vervolgens met het bedrijf samen om een AdWords-account aan te maken en een online marketingcampagne gestalte te geven.

4. De groepen krijgen 3 weken de tijd om hun campagne te optimaliseren. De studenten dienen twee wedstrijdverslagen in te dienen: één verslag voordat ze met hun campagne van start gaan, en één verslag nadat zij de campagne hebben afgerond.

5. De inzendingen zullen worden beoordeeld door een jury. De winnaars zullen worden geselecteerd op basis van het succes van hun campagne en de kwaliteit van hun verslagen.

6. De teams kunnen zich vanaf 17 oktober 2008 tot en met 23 oktober 2008 inschrijven voor de Google Online Marketing Challenge. Om studenten uit alle delen van de wereld de mogelijkheid te bieden om aan de uitdaging deel te nemen, krijgen de teams de gelegenheid om tijdens drie achtereenvolgende weken binnen de periode van januari tot mei 2009 deel te nemen.

7. De wereldwijde en regionale winnaars zullen in juli 2009 worden bekendgemaakt.

8. De eerste editie van de competitie vond in 2008 plaats. Hoewel oorspronkelijk een deelname van 200 teams werd verwacht, bleken er uiteindelijk ongeveer 8.000 studenten binnen 1.650 teams uit 47 landen deel te hebben genomen.

9. Raadpleeg voor meer informatie http://www.google.com/onlinechallenge/index.html.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken