Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Sony Computer Entertainment America (SCEA) en Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) introduceren dynamische in-game reclame op de PS3. Marketeers die advertenties in games voor de PS3 willen plaatsen, of speluitgevers met voor advertenties beschikbare ruimte in hun games kunnen voortaan samenwerken als reclamepartners.
De eerste partner van PS3 is IGA Worldwide. Deze overeenkomst levert een bijdrage aan de snelgroeiende wereldwijde industrie voor reclame in games, welke naar verwachting van de Yankee Group tussen 2006 en 2011 met 1.150 procent zal groeien naar 971,3 miljoen dollar.
“Het PS3-platform is uitermate geschikt om het enorme groeipotentieel van de in-game reclamemarkt aan te boren,” aldus Phil Rosenberg, Senior Vice President van SCEA. “Reclame die opgaat in de omgeving levert niet alleen de ontwikkelaars en adverteerders voordeel op, het creëert ook een rijkere ervaring voor gamers.”
“PLAYSTATION 3 is ongetwijfeld de beste optie voor de industrie voor in-game reclame,” zegt Justin Townsend, CEO van IGA Worldwide. “Door dit partnerschap met Sony Computer Entertainment, kan IGA adverteerders wereldwijd in contact brengen met een grote en waardevolle groep consumenten van 16 t/m 35 jaar die geld te besteden heeft. Onze gestandaardiseerde, bewustzijnsverhogende reclameformaten komen tijdens het spelen direct de huiskamers binnen. Hierdoor ontstaan geweldige mogelijkheden voor adverteerders die gebruik willen maken van een ander entertainmentmedium dan de gebruikelijke tv-spot.”
De reclameovereenkomst van SCEA en SCEE introduceert de PS3 als platform voor dynamische reclame in games. De PS3 is wereldwijd goed voor meer dan 12,5 miljoen verkochte exemplaren en biedt adverteerders een directe verbinding met de felbegeerde gamers doelgroep.
Verder lezen over Playstation
Gaming16.04.2024
Max Verstappen wederom op cover EA SPORTS F1 24
Gaming02.03.2024
Ontslagen in de game-industrie beïnvloeden ook jouw gamebeleving
Slagveld kent vele slachtoffersGaming22.02.2024
De eerste Xbox-exclusieve game is nu uit op Nintendo Switch
Gaming19.02.2024
Helldivers 2 is een plotseling gamesucces: dit is waarom
Samen oorlog voeren is zoveel beterGaming15.02.2024
Sony: PlayStation 5 is bijna end of life
Gaming06.02.2024
The Last of Us Part III komt er wel: dit is wat we ervan hopen
Gaming01.02.2024
Sony presenteert heel veel games voor 2024 in State of Play
Gaming16.01.2024
The Last of Us Part II Remastered voor de Playstation 5
Kruip weer in de rol van Ellie en AbbyVerder lezen over Sony
Gadgets18.03.2024
Tijdmachine: de handycam werd vooral door vader gehanteerd
Ode aan de camcorderGaming15.02.2024
Sony: PlayStation 5 is bijna end of life
Gaming01.02.2024
Sony presenteert heel veel games voor 2024 in State of Play
Technology29.01.2024
Tijdmachine: Sony robothond Aibo was een gewild apparaat
Maar hij is niet dood hoorGadgets11.12.2023
Tijdmachine: Betamax verloor de strijd, maar won harten
Gadgets29.11.2023
Betalen voor een smartphone-update? Sony doet ‘t al met camera’s
Gadgets13.11.2023
Tijdmachine: Walkman was onze eerste draagbare muziek
Gaming10.10.2023