Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
google adwords voor ingame advertising Spindokters / Gamedoubler lanceert vandaag AdsNGames.com, het eerste integrale platform voor in-game advertising gericht op zowel adverteerders, uitgevers als spelontwikkelaars. Ads/N/Games wordt gepositioneerd als het Google Adwords netwerk voor in-game advertising.
Het systeem maakt het mogelijk om elk flash gebaseerd spel in te zetten voor als marketinginstrument. De advertenties worden ‘on the fly’ geinjecteerd in het spel. Welke advertentie er wordt getoond kan worden afgestemd op demografische kenmerken en spelgedrag van de speler.
CPP Cost Per Player Het business model van AdsNGames is gebaseerd op een Cost Per Player model CPP waarbij de adverteerder alleen betaalt voor advertenties in daadwerkelijk gespeelde games. Via een campaign management module kan de adverteerder demografische doelgroepen bepalen en aangeven welk budget hij voor zijn campagne wil besteden.
Door het CPP model kan ingame advertising ook worden ingezet door adverteerders met een beperkt budget of voor het bereiken van een specifieke doelgroep. AdsNGames stelt de games in haar portfolio gratis ter beschikking aan uitgevers en beheerders van websites. Zij kunnen een of meerdere games in hun website opnemen of op basis van de game portfolio een eigen gameportal in richten.
Van de advertentieopbrengsten van de op hun site gespeelde games ontvangen zij 40%. Spelontwikkelaars en game publishers die hun games aan de Ads/N/Games portfolio hebben toegevoegd ontvangen 25% van de advertentieopbrengsten.
beta release De AdsNGames service is nu nog in beta. De bestaande catalogus van sites en games wordt dagelijks verder uitgebouwd en gedocumenteerd. Vanaf 1 september zal AdsNGames volledig operationeel zijn en kunnen de eerste campgnes worden uitgerold.
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Games
Gaming17.04.2024
AI is gearriveerd in gaming – hoe wordt de technologie gebruikt?
Gaming15.04.2024
Zo ziet de trailer van Grand Theft Auto 6 eruit in het echt
Gaming11.04.2024
Netflix Games Review: Dead Cells is lekker hardcore
Gaming28.03.2024
Zo omzeil je drukke servers in Call of Duty
Gaming26.03.2024
Sonic krijgt zijn eigen Fall Guys-achtige game: Sonic Toys Party
Gaming20.03.2024
Netflix Games-review: Immortality speelt weg als een film
Gaming20.03.2024
De Steam Deck-introductie was gefilmd met.. Steam Deck-belichting
Social Media18.03.2024
LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024