Zelfspot: de nieuwe weg naar succesvolle advertising?

Vorig artikel Volgend artikel
1180090310hugobossmen

Diederik schrijft op Molblog: Van de week zag ik 'm voor het eerst hier op MTV Asia: de commercial van Hugo Boss voor hun mannengeur Hugo. De pay off luidde: “Just a fragrance. The rest is up to you.” Refererend aan hoe je je leven boeiend maakt.

Een centrale booschap die niet gespeend is van enig sarcasme en zelfspot. Altijd leuk en onverwacht van een van de grootste life style brands die per definitie goed zijn in het zichzelf tot grote hoogten doen stijgen en op een hoog abstractieniveau te communiceren.

Met beide benen op de grond en een gezonde dosis zelfspot: is dat de nieuwe manier van succesvolle advertising? Is dat de manier om sympathie bij de consument te kweken?

Bij komieken (ik noem een Mr. Bean of Hans Teeuwen) is deze vorm van humor al jaren succesvol en blijft-ie het goed doen. In de conservatieve reclamewereld heeft-ie even op zich doen wachten, maar heeft Procter & Gamble het dan toch aangedurfd.

Hebben we hier een nieuwe trend te pakken? Ik hoop het. I love zelfspot.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies