Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Jaren aan een stuk zijn platenlabels bezig geweest om hun fans ervan te overtuigen hun muziek niet via een peer-to-peer file-sharing netwerk te downloaden. Nu wil een aantal juist deze manier promoten. Gratis muziek aanbieden met reclame is de nieuwe opzet.
“Several start-up companies are pursuing the idea of advertising-supported music.”
Qtrax is van plan om in september dit jaar te starten en heeft inmiddels al overeenkomsten om muziek van de Warner Music Group en EMI Group aan te gaan bieden en is van plan om eenzelfde overeenkomst te sluiten met Sony BMG Music Entertainment.
Allan Klepfisz , de voorzitter en predident zegt dat Qtrax in onderhandeling is met de 4e grote platenmaatschappij, Universal Music Group, en met Merlin, een agentschap dat vele onafhankelijke labels vertegenwoordigt.
De reclameopbrengsten zullen gebruikt worden om de muzieklabels te compenseren voor het beschikbaar stellen van hun muziek, een beetje hetzelfde als tv commercials, die gebruikt worden om de productie van tv-shows te financieren.
“And though labels have been reluctant to legitimize the idea of free music, they are also extremely eager to find new business models. Sales of compact discs are down sharply so far this year after previous declines, and revenue from online music stores, such as Apple’s iTunes, is not growing fast enough to compensate.”
Tijd dus voor weer wat nieuws, musicvertising ;), lijkt me wel wennen om voor ieder nummer dat je luistert eerst een reclame te horen krijgen, maar daarentegen heb je wel gratis muziek.
Lees het hele artikel op: NYtimes.com
Verder lezen over Apple
Gadgets25.04.2024
Een nieuw Apple-event op 7 mei: iPads, iPads, iPads
Gaming08.04.2024
Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone
Technology04.04.2024
Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot
Gadgets02.04.2024
Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen
Technology27.03.2024
Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan
Mobile22.03.2024
Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Mobile19.03.2024
iOS-apps download je straks direct vanaf een website
Verder lezen over Music
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Gadgets26.03.2024
Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom
Lekker analoogEntertainment15.03.2024
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendOnline01.03.2024
10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster
Tips tegen ticketstressNieuws29.02.2024
Live muziek doet meer met je dan Spotify
Verder lezen over Reclame
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023