Matt McGowan: “Holland is a major market”

Vorig artikel Volgend artikel
Matt McGowan: “Holland is a major market”

Het is al weer even geleden dat er een interview in de serie “SEO Roadshow” heeft plaatsgevonden. Gisteren en vandaag hebben we op Searchcowboys echter weer een geheel nieuw interview gepubliceerd. Deze keer met Matt McGowan, Vice President en Publisher van ClickZ en Search Engine Watch en Vice President van Series Search Engine Strategies (SES).

Bas van den Beld stelde Matt een hele serie vragen die verdeeld zijn over twee posts op Searchcowboys. In deze post bespreken we de belangrijkste punten die naar voren kwamen. De onderwerpen die aan bod kwamen varieerden van de toekomst van Yahoo tot aan SES Amsterdam.

Een van de dingen die Matt ons in ieder geval kon meedelen is dat lezers van Searchcowboys en Dutchcowboys een korting van 20% kunnen krijgen op aankomende Search Engine Strategies in Londen. Kijk voor meer informatie hierover op Searchcowboys.

Matt McGowan besprak met ons diverse onderwerpen. Een belangrijk onderdeel was natuurlijk de Search Engine Strategies  waarin Matt een grote rol speelt. Hij ziet de SES Londen als de ‘place to be’. De hoeveelheid mensen, de netwerkmogelijkheden en de interessante sessies zorgen voor een niet te missen event.

SES Londen heeft dit jaar een uitgebreid programma (zie ook het uitgebreide artikel over Search Engine Strategies London op Searchcowboys). De nadruk ligt daarbij sterk op strategische onderwerpen. Matt gaf aan dat het selecteren van de sprekers voor de SES een ingewikkeld en langdurig proces is geweest. Sprekers mogen niet ‘pitchen’ maar moeten hun ‘best practices’ delen, het liefst in de vorm van een case. De grote hoeveelheid aanmeldingen filteren en de juiste selecteren is dan een langdurig proces.

-596.jpg

Volgens McGowan speelt de SES een belangrijke rol in de Europese search markt. Iedereen die er een beetje toe doet moet op de SES zijn vindt Matt. Het is in de afgelopen jaren dan ook het belangrijkste event  in de UK en misschien zelfs in Europa geworden.

Of voor Search Engine Strategies Amsterdam eenzelfde toekomst is weggelegd moeten we nog afwachten. McGowan is er in ieder geval van overtuigd dat ook die SES een succes zal worden. De Nederlandse markt is een van de grotere en meest vooruitstrevende in Europa. Succes lijkt gegarandeerd: “Expert speakers, timely and extremely useful content and networking opportunities… however with a Dutch slant.”

Naast de SES ging Matt ook in op andere ontwikkelingen in de markt. Zo verwacht McGowan nog steeds een overname van Yahoo door Microsoft, met name ook omdat Carol Bartz uit haar tijd bij Autodesk nog een aantal interessante contacten heeft overgehouden bij Microsoft.

Op de vraag of hij nog een ‘nieuwe Google’ aan de horizon ziet geeft McGowan aan dat Google belangrijkste uitdaging ligt in de innovatie. De markt is nog jong en er kan nog van alles gebeuren…

Lees het gehele interview in twee posts op Searchcowboys:
Matt McGowan offers Searchcowboys readers discount at SES
Matt McGowan interview part 2: SES will be growing

En vergeet niet de code te gebruiken voor de korting op SES Londen!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies