Search05.06.2008

Unieke serie search-interviews op DC


unieke-serie-search-interviews-op-dc.jpg
unieke-serie-search-interviews-op-dc.jpg

Vandaag start Dutch Cowboys met een wel heel unieke serie. In het Channel ‘SEORoadshow’ zullen de komende maanden interviews gepubliceerd worden met de grote namen uit de Search-industrie.

Door middel van podcast, tekst-interviews en video-interviews kunnen de lezers van Dutch Cowboys een uniek beeld krijgen van de search-markt. De serie zal onder de naam ‘Joost & Friends discuss some internet stuff’ terug te vinden zijn op Dutch Cowboys.

De interviews zijn een initiatief van drie Cowboys: Joost de Valk, Eduard Blacquière en Bas van den Beld. Joost de Valk is in de search-markt internationaal een bekende naam en wist een aantal van de belangrijkere search-vrienden te strikken voor de interviews. Eduard en Bas verzorgen samen met Joost de interviews.

In de komende maanden zullen onder andere interviews met Kevin Ryan (organisator SES), Dennis Mortensen (Indextools), Danny Sullivan (SearchEngineLand) en Matt Cutts (Google) ons informeren over hun visie op de searchmarkt.

De serie interviews wordt afgetrapt met Kevin Ryan die deze maand even in Nederland was. Joost de Valk sprak met hem. Het eerste interview staat inmiddels op DC!

Over de initiatiefnemers

Joost de Valk

Joost de Valk is Search Strategist bij online marketing bureau Onetomarket. Hij is daar verantwoordelijk voor de search strategie van klanten als Wegener, KLM, VNU en het Financieel Dagblad.

Naast die werkzaamheden is hij een internationaal bekende blogger op het gebied van SEO en WordPress, spreker op congressen als Search Engine Strategies, Search Marketing Expo, Affiliates4UExpo en Affiliatedag en ontwikkelaar van veelgebruikte WordPress plugins, Firefox extensies en andere utilities. Voor meer info zie zijn weblog joostdevalk.nl.

Eduard Blacquière

Eduard Blacquière is Business Consultant bij Outrider, het zoekmachinemarketing bureau van GroupM, wat de media-inkoop en mediaplanning tak is van mediaconglomeraat WPP. Hij is daar verantwoordelijk voor de business development, kortom het verbeteren van de huidige search propositie en het uibreiden ervan met andere aan zoekmachinemarketing gerelateerde diensten.

Voorheen is Eduard Blacquière verantwoordelijk geweest voor de zoekmachinemarketing bij Testnet Online Advertising, actief in affiliate marketing. Hij is afgestuurd (Small Business & Retail Management aan de Hogeschool Rotterdam) bij zoekmachinemarketing bureau Checkit. Het marktonderzoek is ook extern verspreid in het apart uitgevoerde en geschreven rapport marktonderzoek zoekmachine marketing Nederland 2007, wat veel aandacht heeft gekregen in de branchegerelateerde media.

Eduard Blacquière schrijft over zoekmachinemarketing op zijn eigen Zoekmachine Marketing Blog EdWords.nl, op Marketingfacts, DutchCowboys  en voor Netters. Hij is ook als docent verbonden aan de LOI, aanbieder van thuisstudies. In die hoedanigheid heeft hij het hoofdstuk Search Engine Marketing geschreven voor de HBO opleiding Online Marketing van de LOI. Voor meer info zie zijn weblog edwords.nl.

Bas van den Beld

Bas van den Beld is oprichter en eigenaar van NetTraject. Hij houdt zich met name bezig met de begeleiding van organisaties bij de implementaties van hun internet trajecten en implementaties van zoekmachineoptimalisaties. Hierbij is NetTraject het bureau wat leveranciers selecteert en de klanten begeleidt in projectmanagement en bij hun internet marketing keuzes. Klanten van NetTraject zijn onder meer Het Mauritshuis, Buurtlink en IDS Scheer. Bas van den Beld was ook betrokken bij de implementatie van de nieuwe website van Dutch Cowboys.

Naast deze werkzaamheden is Bas van den Beld actief blogger voor Dutch Cowboys, Mobile Cowboys, Search Cowboys en zijn eigen weblog. Voor meer info zie zijn weblog basvandenbeld.nl.

Bij de opzet van e.e.a. zijn tevens Roy Huiskes (ook OnetoMarket) en Ton Wesseling betrokken geweest.