AI-agents zijn geen toekomstmuziek meer – ze zijn nu al actief binnen bedrijven en nemen werk uit handen, communiceren met collega’s, koppelen systemen en voeren zelfstandig taken uit. In het nieuwe boek “AI Agents” leggen AI-experts Remy Gieling en Job van den Berg uit hoe deze technologie kantoorwerk radicaal verandert – niet binnen jaren, maar binnen 24 maanden.
Het boek is het vijfde in de reeks van AI.nl en biedt een scherpe, toegankelijke analyse van de AI-revolutie die nu op gang komt. Gieling en Van den Berg reizen de wereld over – van Silicon Valley tot China – om van dichtbij te zien hoe bedrijven wereldwijd AI inzetten. Die kennis vertalen ze in praktische inzichten voor de Nederlandse markt.
Je leest in het boek onder andere:
Volgens de tech-topman van Visa krijgt elke medewerker binnenkort 8 tot 10 AI-agents onder zich. De vaardigheid om deze agents aan te sturen – ook wel “agent orchestration” genoemd – wordt daarmee misschien wel dé belangrijkste skill van deze tijd. Net als het leren omgaan met computers in de jaren ’90, wordt werken met AI-agents de nieuwe standaard.
Organisaties die AI-agents op schaal inzetten zien nu al:
Toch is er nog veel onbegrip. Dit boek helpt professionals, managers en organisaties om concreet aan de slag te gaan met deze technologie. Geen hype, maar hands-on toepasbare strategie.
Het boek AI Agents is nu beschikbaar via ai.nl.
“AI is de grootste transformatie die deze generatie managers gaat meemaken. AI-agents geven organisaties superkracht. Wie nu niet in beweging komt, mist de boot.” – Sven Sauvé, CEO RTL Nederland
“Dit boek helpt je navigeren in een wereld waarin mens en machine samenwerken aan ongekende mogelijkheden.” – Michiel Muller, CEO Picnic