Genomineerden voor de Beste Social Awards 2016

Genomineerden voor de Beste Social Awards 2016

Je kunt nu stemmen!

Vorig artikel Volgend artikel

Al twee jaar op een rij worden De Beste Social Awards uitgereikt. Een prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media. Vorige week werden de nominaties voor de derde editie bekendgemaakt. Zo zijn er nominaties in elf verschillende categorieën. Bijzonder dit jaar is dat er ook een nominatie is voor de 'gewone mens'.

Uiteindelijk worden de winnaars bepaald door het publiek en een vakjury (met onder andere acteur/cabaretier Wart Kamps, schrijfster Renske de Greef, fotograaf William Rutten en Jordi van de Bovenkamp). Tot en met 1 juni 2016 kun jij hier je stem uitbrengen en de prijsuitreiking zal plaatsvinden op 9 juni.

Genomineerden

Dit jaar is Coolblue voor maar liefst 4 categorieën genomineerd. Andere grote merken zoals Praxis, T-mobile, Vodafone, KLM en WNF zijn allemaal twee keer genomineerd. Wij zetten de genomineerden voor je op een rij en selecteerden een aantal van onze persoonlijke favorieten.

Categorie Beste Inhaker: Praxis

Kim Kardashian deelt haar decolletégeheim en is wereldnieuws. Praxis haakt in en gaat zó viraal dat er zelfs Boomerangcards worden gedrukt. Check hier hoe dit nu precies zat.

Andere genomineerden in deze categorie zijn: Welkoop, IKEA, Coolblue, Bavaria en Brand Bier.

Categorie Video: KLM

In de online trend, de unboxing video, legt KLM de lat hoog. Met de grootste unboxing video ooit, waarin een heel vliegtuig uitgepakt wordt.

Andere genomineerden in deze categorie zijn: Google, Van Gogh Museum, Coolblue, Vodafone en de Efteling.

Categorie Beste Webcare: Coolblue

Webcare waar het voor bedoeld is: klanten blij maken door ze écht te helpen. Een koelkast kon niet naar boven dus Coolblue regelde een lift.

Andere genomineerden in deze categorie zijn: Coca-Cola Nederland, ABN AMRO, Transavia, T-Mobile en Eneco.

coolblue webcare social media awards
Bron: Beste Social Media Awards

Categorie Beste Initiatief: KNGF Geleidehonden

Met deze online video vergroot KNGF Geleidehonden het inzicht in de leefwereld van kinderen met autisme en de zichtbaarheid van het werk van onze honden.


Andere genomineerden in deze categorie zijn: Nierstichting, Maag Lever Darm Stichting en Amnesty International.

Categorie Beste Design: Boomerang Create

Onze nummer 14 is niet meer. Dat gevoel is gevangen in deze visual, die binnen no time viral ging en zelfs verschillende talkshows haalde. Check hier het artikel dat wij erover schreven.

Andere genomineerden in deze categorie zijn: Centraal Beheer Achmea, Dr. Pepper, Amstel Bier en WNF.

Categorie Beste bericht van de buurman: Johanna Krommerie

Johanna veroorzaakte met dit ene simpele bericht een storm van mediabelangstelling. Door haar zaten er in de laatste uitzending mannen in plaats van vrouwen die de koffers vasthielden. Check hier het artikel dat wij erover schreven.

Andere genomineerden in deze categorie zijn: Peter Hagenaars, Romée Steenmeijer, Jense Gerrits, Melanie Rietdijk en Rob Trippy.

Categorie Beste Copywriting: L.O.V.E. & EARFORCE

In 2015 ging NL hard op Drank & Drugs. Ook kids zeiden JA tegen MDMA ⇒ niet goed! Oplossing: gezonde versie serveren.


Andere genomineerden in deze categorie zijn: Praxis, TUI, Tempo-Team en Mona.

Categorie Beste BN'er: Chantal Janzen

Hier zijn weinig woorden voor nodig. Chantal Janzen is gewoonweg hilarisch. Vorig jaar waren Jochem Myjer en Arjen Lubach de winnaars.


Andere genomineerden in deze categorie zijn: Tim Hofman, Enzo Knol, Arjen Lubach, Meester Bart en Georgina Verbaan.

Chantal janzen beste social media awards
Bron: Beste Social Media Awards

Categorie Het slechtste bericht: Lil'Kleine

Lil’ Kleine miste zijn vlucht door eigen schuld. hij deed deze tirade tegen KLM, waar vervolgens #lilkleinetweet uit ontstond.


Andere genomineerden in deze categorie zijn: Henk Krol, Staatsloterij, T-Mobile en Advocatie.

Lil kleine beste social media awards
Bron: Beste Social Media Awards

Categorie Beste Merk:

Vorige winnaars in deze categorie zijn KLM en Coolblue. De hoofdprijs gaat naar het merk dat Instagram, Facebook en Twitter als een expert benutte en haar community het beste activeerde. Een lastige keuze om hier de winnaar uit te kiezen. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Netflix, Coolblue en KLM. Wie de uiteindelijke winnaar gaat worden zien we op 9 juni!

Andere genomineerden in deze categorie zijn WNF, AT5, NOS en Heineken.

Wie is volgens jou de terechte winnaar in de categorie 'Beste Merk'?

[Header afbeelding © John Smith - Fotolia]

Brett Rijsdijk

Brett is content manager bij Red Banana. Ze is verslaafd aan sociale media, gek op series en is poezenmoeder van twee mega Maine Coons.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies