De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Mensen besteden meer en meer tijd op hun mobiele apparaten en bedrijven moeten hierop inspelen door aanwezig en bereikbaar te zijn via alle apparaten. Wereldwijd zijn er 45 miljoen bedrijven actief op Facebook. In Nederland is 84% van de gebruikers met ten minste één Nederlands MKB bedrijf verbonden. In Nederland gebruiken 7,8 miljoen mensen Facebook maandelijks via mobiel. In totaal zijn er 8,9 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Dagelijks gebruiken meer dan 7 miljoen mensen Facebook en 6,3 miljoen doet dit dagelijks via mobiel.
Duidelijk is dat mobiel belangrijk is voor Facebook. Maar dus ook voor de aanwezige bedrijven. Daarom komt het sociale netwerk nu met een update voor Pagina’s. Deze zorgt ervoor dat bedrijven nog beter in staat zijn om in contact te komen met mensen daar waar zij het meest actief zijn – namelijk op mobiele apparaten.
Enkele weken geleden kondigde Facebook al een aantal nieuwe communicatiemiddelen aan voor Pagina’s om mensen en gebruikers sneller en gemakkelijker met elkaar in contact te brengen. Nu kondigt het sociale netwerk nieuwe functies aan voor Pagina’s om het nog eenvoudiger te maken voor bedrijven op Facebook om belangrijke informatie te kunnen uitlichten en hun bedrijfsdoelen te behalen.
Deze nieuwe functies sluiten aan bij de gedachte van Facebook dat een Pagina de belangrijke informatie moet bevatten waar mensen naar op zoek zijn; of het nu om een loodgieter, bloemenwinkel, goede doelenorganisatie of een groot merk gaat. Pagina’s moeten bedrijven helpen te communiceren met klanten en specifieke doelen die een bedrijf heeft, ondersteunen. De aanpassingen:
1. Call-to-action knoppen
Call-to-action knoppen bevinden zich nu nog duidelijker op de voorgrond van de pagina, om een bedrijf nog beter te helpen bij het bereiken van het belangrijkste doel van de Pagina, zoals het maken van een afspraak of het bezoeken van de webshop. De nieuwe knop zal nog prominenter in beeld zijn.
Facebook test momenteel ook nieuwe call-to-action knoppen op mobiel, waaronder ‘bel nu’, ‘stuur bericht’ en ‘neem contact met ons op’. Deze maken het gemakkelijker voor mensen om direct in contact te komen met bedrijven.
2. Nieuwe secties voor Pagina’s
Tot nu toe zijn Pagina’s grotendeels voor iedereen hetzelfde ingericht. Facebook zal nu beginnen met het toevoegen van secties aan Pagina’s, zodat verschillende type bedrijven de informatie die voor hen het belangrijkst is om te delen, prominent in beeld kunnen brengen.
Twee nieuwe secties komen er voor Pagina’s beschikbaar. De nieuwe ‘Shop’sectie helpt retailers om hun producten naar de voorgrond van hun pagina te halen. De Nieuwe ‘diensten’ sectie stelt professionele dienstverleners in staat om een lijst van hun diensten te laten zien aan de bovenkant van de pagina.
Omdat er natuurlijk veel verschillende organisaties verschillende soorten informatie willen highlighten zullen hier in de toekomst aanvullende secties toegevoegd worden.
Betere lay-out
Met steeds meer mensen die Pagina’s via telefoons en tablets bezoeken, wilde Facebook het eenvoudiger maken om te navigeren op Pagina’s vanaf mobiele apparaten. Daarom updaten ze nu de lay-out van Pagina’s zodat informatie gemakkelijk te vinden is zonder veel te hoeven scrollen of klikken.
Een van de manieren waarop ze dit gaan doen is door iedere Pagina-sectie een corresponderend tabblad te geven, net zoals video’s en foto’s hun eigen tabblad hebben. De nieuwe lay-out wordt in de komende weken uitgerold en stelt mensen in staat om te klikken op zo’n tabblad voor meer informatie. Het ‘home’-tabblad, dat ook de landingspagina zal zijn, laat ook highlights van ieder tabblad zien.
Verder lezen over Bedrijven
Social Media16.04.2024
Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024
DC Business09.04.2024
Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?
Technology28.03.2024
Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft
Gadgets07.03.2024
Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business
DC Business29.02.2024
Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen
DC Business25.02.2024
Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben
Online13.02.2024
Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt
DC Business31.01.2024
Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023