Social Media09.09.2015

Facebook-pagina’s op mobiel krijgen weer een flinke update


Mensen besteden meer en meer tijd op hun mobiele apparaten en bedrijven moeten hierop inspelen door aanwezig en bereikbaar te zijn via alle apparaten. Wereldwijd zijn er 45 miljoen bedrijven actief op Facebook. In Nederland is 84% van de gebruikers met ten minste één Nederlands MKB bedrijf verbonden. In Nederland gebruiken 7,8 miljoen mensen Facebook maandelijks via mobiel. In totaal zijn er 8,9 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Dagelijks gebruiken meer dan 7 miljoen mensen Facebook en 6,3 miljoen doet dit dagelijks via mobiel.

Duidelijk is dat mobiel belangrijk is voor Facebook. Maar dus ook voor de aanwezige bedrijven. Daarom komt het sociale netwerk nu met een update voor Pagina’s. Deze zorgt ervoor dat bedrijven nog beter in staat zijn om in contact te komen met mensen daar waar zij het meest actief zijn – namelijk op mobiele apparaten.

Enkele weken geleden kondigde Facebook al een aantal nieuwe communicatiemiddelen aan voor Pagina’s om mensen en gebruikers sneller en gemakkelijker met elkaar in contact te brengen. Nu kondigt het sociale netwerk nieuwe functies aan voor Pagina’s om het nog eenvoudiger te maken voor bedrijven op Facebook om belangrijke informatie te kunnen uitlichten en hun bedrijfsdoelen te behalen.

Deze nieuwe functies sluiten aan bij de gedachte van Facebook dat een Pagina de belangrijke informatie moet bevatten waar mensen naar op zoek zijn; of het nu om een loodgieter, bloemenwinkel, goede doelenorganisatie of een groot merk gaat. Pagina’s moeten bedrijven helpen te communiceren met klanten en specifieke doelen die een bedrijf heeft, ondersteunen. De aanpassingen:

1. Call-to-action knoppen

Call-to-action knoppen bevinden zich nu nog duidelijker op de voorgrond van de pagina, om een bedrijf nog beter te helpen bij het bereiken van het belangrijkste doel van de Pagina, zoals het maken van een afspraak of het bezoeken van de webshop. De nieuwe knop zal nog prominenter in beeld zijn.

Facebook test momenteel ook nieuwe call-to-action knoppen op mobiel, waaronder ‘bel nu’, ‘stuur bericht’ en ‘neem contact met ons op’. Deze maken het gemakkelijker voor mensen om direct in contact te komen met bedrijven.

De knop op mobiel is groter, helderder en bevindt zich direct onder de coverfoto.
De knop op mobiel is groter, helderder en bevindt zich direct onder de coverfoto.

2. Nieuwe secties voor Pagina’s

Tot nu toe zijn Pagina’s grotendeels voor iedereen hetzelfde ingericht. Facebook zal nu beginnen met het toevoegen van secties aan Pagina’s, zodat verschillende type bedrijven de informatie die voor hen het belangrijkst is om te delen, prominent in beeld kunnen brengen.

Twee nieuwe secties komen er voor Pagina’s beschikbaar. De nieuwe ‘Shop’sectie helpt retailers om hun producten naar de voorgrond van hun pagina te halen. De Nieuwe ‘diensten’ sectie stelt professionele dienstverleners in staat om een lijst van hun diensten te laten zien aan de bovenkant van de pagina.

Omdat er natuurlijk veel verschillende organisaties verschillende soorten informatie willen highlighten zullen hier in de toekomst aanvullende secties toegevoegd worden.

secties
secties

Betere lay-out

Met steeds meer mensen die Pagina’s via telefoons en tablets bezoeken, wilde Facebook het eenvoudiger maken om te navigeren op Pagina’s vanaf mobiele apparaten. Daarom updaten ze nu de lay-out van Pagina’s zodat informatie gemakkelijk te vinden is zonder veel te hoeven scrollen of klikken.

Een van de manieren waarop ze dit gaan doen is door iedere Pagina-sectie een corresponderend tabblad te geven, net zoals video’s en foto’s hun eigen tabblad hebben. De nieuwe lay-out wordt in de komende weken uitgerold en stelt mensen in staat om te klikken op zo’n tabblad voor meer informatie. Het ‘home’-tabblad, dat ook de landingspagina zal zijn, laat ook highlights van ieder tabblad zien.

layout
layout

Verder lezen over Bedrijven

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?

Het inrichten van een kapsalon is meer dan alleen het kiezen van mooie meubels en decoraties. Het gaat om het creëren van een ruimte die zowel functioneel als uitnodigend is voor je klanten en medewerkers. Hier zijn enk...

DC Business09.04.2024

​Waar moet je op letten bij het inrichten van jouw kapsalon?

​Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft

In een wereld waar technologie razendsnel evolueert en bedrijfsprocessen steeds complexer worden, is de behoefte aan softwareoplossingen die naadloos aansluiten op specifieke bedrijfsbehoeften urgenter dan ooit. Maatwerk...

Technology28.03.2024

​Hoe gepersonaliseerde software innovatie aandrijft

Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business

Logitech heeft deze week 2 nieuwe webcams onthuld voor zowel consumenten als bedrijven die behoefte hebben aan videovergaderingen in de hoogste kwaliteit, compleet met het meest uitgebreide aanbod aan features dat Logite...

Gadgets07.03.2024

Nieuwe webcams van Logitech: MX Brio & MX Brio 705 for Business

Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen

Expatfile is een toonaangevend Amerikaans belasting- en financieel technologiebedrijf dat een gebruiksvriendelijk belastingplatform biedt aan Amerikanen die in het buitenland wonen. Het bedrijf heeft een innovatieve oplo...

DC Business29.02.2024

Expatfile vereenvoudigt FBAR-aangiftes voor Amerikanen

​Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben

Als ondernemer is het erg belangrijk om goed verzekerd te zijn voor potentiële risico’s die op kunnen treden. De kredietverzekering is nog een vrij onbekende verzekering voor ondernemers. Dit is onterecht, omdat deze...

DC Business25.02.2024

​Dit is waarom jij als ondernemer een kredietverzekering moet hebben

​Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt

Kanban: je hebt er misschien weleens van gehoord. Zeker in een corporate omgeving wordt er vaak met Kanban gewerkt. Maar vaak wordt het niet volop ingezet: het is namelijk op veel meer banen van toepassing dan mensen vaa...

Online13.02.2024

​Waarom een Kanban-training voor veel beroepen werkt

​Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!

Eind 2023 waren er volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek ruim 1,5 miljoen mensen als zelfstandige werkzaam. Het overgrote deel hiervan biedt producten of diensten aan als zzp’er, een zelfstandige zonder person...

DC Business31.01.2024

​Van zzp naar zmp: denk aan de verplichte RI&E!

Verder lezen over Facebook

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

Bumble is het vrouwvriendelijke antwoord op Tinder, maar het bleek niet zo vriendelijk op Instagram te staan. Tinder ook niet trouwens. Moederbedrijf Match heeft daarom besloten om zich geheel terug te trekken van Instag...

Social Media28.11.2023

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

WhatsApp is tegen een beschamend probleem aangelopen: als je de WhatsApp-sticker-AI gebruikt om nieuwe stickers te laten genereren, dan voegt het als je op Palestijnse kinderen zoekt geweren toe aan de figuurtjes van kin...

Social Media06.11.2023

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt