Social Media Playtime Is Over

Vorig artikel Volgend artikel
Social Media Playtime Is Over

In een nieuw rapport van Forrester beschrijft Senior Analyst Jeremiah Owyang dat meer dan de helft van bedrijven van plan is in 2009 meer uit te geven aan Social Media.

Het onderzoek is gebaseerd op interviews met 145 interactive marketing professionals (waarvan 16% Europees). Meer over het onderzoek is te lezen via deze link.

- 53% van de interactieve marketeers verwachten hun begroting te mogen verhogen voor inzet van Social Media als een reactie op de recessie.
- Budgetten voor Social Media blijven echter laag in vergelijking met overige inzet van interactieve marketing. Een derde van de marketeers geeft aan dat hun budget voor Social Media het komende jaar minder is dan € 100.000.
- De inzet van Social Media is zeker nog niet vanzelfsprekend. 45% van de marketeers geeft aan dat het benodigde budget noodzaak is en 23% tracht andere budgetten aan te spreken om Social Media te kunnen inzetten.


Our data shows that marketers intend to invest more in social media, but have yet to justify substantial budgets,” zegt Forrester analyst Jeremiah Owyang. “If you continue to fund social applications only as experiments, you’re unlikely to be able to do enough to make an impact, or to have a secure source of funding for the future. One way to put these efforts on a firmer footing is to concentrate on objectives and measure progress… rather than just experimenting to see what happens.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies