Podcast Conference; the week after

Vorig artikel Volgend artikel
1132326595Podcast your passion

Weer terug in Nederland alles wat op de Portable Media Expo and Podcast conference is gezegd en gebeurd laten bezinken. Mijn conclusies na een lang weekend USA. Allereerst, traditionele radio suckt daar inderdaad. Big time. Dus niet verwonderlijk dat er en masse podcasters opstaan die het beter denken te kunnen. Dat dit adverteerderpotentie heeft is een ding dat zeker is. Vraag is alleen wie er komt met het ‘Adwords recept' voor podcasting, of met een ander model. Nu er nog gewerkt wordt aan betrouwbare meetinstrumenten voor podcasts, lijken vooral cost-per-performance modellen een goede kans te maken. De vraag is of kosten per bereik of GRP modellen nog wel voldoen. De adverteerder of sponsor kan meer waar voor zijn geld krijgen: vanuit een overtuiging echt investeren in een podcast die aansluit op de behoeften van z’n doelgroep.

Maar time-shifted, on-demand content voor mobiele devices, zoals je podcasten kunt definiëren, biedt natuurlijk nog veel meer mogelijkheden dan alleen adverteren of sponsoren van door anderen gemaakte podcasts. Podcasten is een communicatiemiddel. Een kanaal dat ter ieders beschikking staat en dat je kunt inzetten voor een scala communicatiedoeleinden, in verschillende vormen. Voor entertainment, branded content, informatie of bijvoorbeeld interne communicatie en training. De mogelijkheden zijn er, maar zoals bij elk kanaal bepaalt de kwaliteit van de content (lees: met passie en overtuiging gemaakt) het succes.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies