De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Marketeers gaan in 2015 nog meer inzetten op social media, mobile (tracking en apps) en e-mail marketing, om zo te komen tot een samenhangende
customer journey.
Zo is te lezen in het ‘
State of Marketing 2015 rapport,‘ gepubliceerd door Salesforce en gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder meer dan 5.000 marketeers. Die zijn allemaal positief over de vooruitzichten: ruim 84% van de respondenten is van plan de marketingbudgetten in 2015 te verhogen of te handhaven, met social en mobile marketing bovenaan de prioriteitenlijst.
“De toekomst van marketing ligt bij het opbouwen van intensieve customer journeys vanuit sales, service en marketing. Het is belangrijker dan ooit om echt verbinding te maken met elke persoon die met je merk te maken heeft en zijn of haar customer journey te personaliseren op basis van acties en voorkeuren,” aldus Scott McCorkle, CEO, Salesforce Marketing Cloud. “Ons 2015 State of Marketing-rapport toont aan dat dit het jaar wordt dat bedrijven daadwerkelijk inzetten op een echte multi-channel aanpak om de klant nauwer bij het bedrijf te betrekken.”
Customer journey
De customer journey is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. 86% van de senior marketeers vindt het essentieel om een samenhangende customer journey te creëren waarbij alle touchpoints en kanalen worden meegenomen. In het rapport, noemen respondenten mobiele apps, marketing analytics en customer relationship management (CRM) instrumenten als de technologieën die het meest effectief zijn bij het creëren van zo’n samenhangende customer journey.
Social groeit
Budgetten voor social groeien sneller dan die voor elk ander digitaal marketingkanaal. Er is een grote verschuiving in de manier waarop marketeers naar social kijken: 64% van de marketeers ziet social als een cruciale
enabler van producten en diensten, een stijging van 25% ten opzichte van 2014. 70% van de marketeers zegt ook de uitgaven voor social media advertising te zullen verhogen.
Mobiel geïntegreerd
Marketeers integreren mobiele kanalen steeds meer in hun totale marketingstrategie om hun klanten met 1:1 interacties in real-time te kunnen bereiken. 68% procent geeft aan mobiel te hebben geïntegreerd in hun totale marketingstrategie, een stijging van 48% ten opzichte van vorig jaar. 65% is van plan het budget voor mobiele push-notificaties met een derde of meer te laten stijgen en 58% heeft nu een special team voor mobile marketing, een stijging van 35%.
3. E-mail nog steeds de motor
E-mail is nog steeds de motor van digitale marketing. 73% van de marketeers is het erover eens dat
e-mail de kern is van het marketingproces, en 92% geeft aan dat e-mail een duidelijke return on investment (ROI) levert.
47% van de deelnemers aan de enquête ziet
click-through rates als de belangrijkste maatstaf voor succes van e-mail marketing, terwijl net iets minder, 43%, conversiepercentage als belangrijkste criterium ziet.
Meer info is te vinden in onderstaande infographic:
Verder lezen over Email Marketing
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023
Spotler Group neemt Sooqr B.V. over
Conversieverhogende technologie om e-commerce aanbod te verbeterenMarketing15.12.2022
Spotler Group haalt € 30 miljoen op voor versnellen groei
E-mail31.03.2022
Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland
Verder lezen over Infographic
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Online13.04.2018
Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles
InfographicMarketing05.03.2018
AI is dé tool voor marketeers [infographic]
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023