Bol.com gaat nu ook de hele logistiek voor partners regelen

Bol.com gaat nu ook de hele logistiek voor partners regelen

Vorig artikel Volgend artikel

Bol.com heeft vandaag tijdens de Webwinkel Vakdagen bekendgemaakt een logistieke service te ontwikkelen voor zakelijk verkooppartners. Hiermee kunnen ondernemers die via bol.com hun assortiment aanbieden en verkopen hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen. Bol.com neemt hierbij, naast de orderverwerking en betaling, ook de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner over.

Met een logistieke service voor verkooppartners zet de webshop een volgende stap in de ambitie om consumenten online nog beter te bedienen en e-commerce verder te ontwikkelen. De nieuwe service maakt het namelijk ook mogelijk om een bestelling die bestaat uit meerdere artikelen, afkomstig van verschillende verkooppartners, als een pakketje te versturen. Op korte termijn start de logistieke service met enkele verkooppartners en de verwachting is dat begin 2016 de service breed aangeboden zal worden in Nederland en België.

" Een snelle en betrouwbare levering is voor onze klanten een van de belangrijkste redenen om bij bol.com te kopen. Logistiek vormt voor veel bedrijven een drempel om te kunnen voldoen aan de alsmaar groeiende verwachtingen die consumenten hebben door continue ontwikkelingen in de markt. Goede logistiek vergt expertise en vaak hoge investeringen. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag van verkooppartners of wij hen logistieke ondersteuning kunnen bieden. Logistiek via bol.com biedt voor zowel onze klanten als partners grote voordelen. Bol.com kan nog meer artikelen sneller leveren waardoor online kopen voor consumenten nog aantrekkelijker wordt en het aantal verkopen bij onze partners zal stijgen. In 2014 bereikten onze verkooppartners al een gezamenlijk omzet van 100 miljoen euro. Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe service de omzet van onze partners extra zal stimuleren", aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies