Nieuws20.11.2015

De DC Daily van 20 november 2015


In de DC Daily vind je leuke, nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, 20 november 2015.

Facebook experimenteert met break-up tool

Facebook-vriendjes worden? Het kan met één druk op de knop. Uit elkaar gaan ook. En dan start de race om als eerste met een ander op de foto te staan. Hoeft niet meer. Om de break-up iets dragelijker te maken, experimenteert Facebook met een feature die er voor zorgt dat je ex minder van jou te zien krijgt en vice versa.

Status: het is ingewikkeld.

Facebook break-up
Facebook break-up

Het laatste deel van The Hunger Games in de bios

Eindelijk is daar dan het laatste deel van The Hunger Games. Deel twee van Mockingjay is nu in de bioscoop te zien en het is de laatste keer dat Jennifer Lawrence in de huid van Katniss Everdeen kruipt. Heb je dit weekend niets te doen, ga dan naar de bios. Want als je deze trailer ziet dan weet je dat het een spannend einde gaat worden!

MolTalk dit seizoen van Wie is de Mol ook op tv

Begin januari gaat het nieuwe seizoen van Wie is de Mol van start en de echte molloten kunnen niet wachten tot het zover is. De die hards kijken na de uitzending natuurlijk trouw naar MolTalk om geen enkele aanwijzing te missen. Oud-kandidaten en gasten speculeren hier over wie de mol is en dat is zo populair dat het nu van online naar de tv verhuist. De zaterdagavond is vanaf januari 2016 voor NPO1 want om 20.25 uur begint Wie is de Mol en om 21.25 uur is er MolTalk, rechtstreeks uitgezonden vanuit het Amsterdamse omroeppand VondelCS.

Patrick Martens en Arjen Lubach in MolTalk
Patrick Martens en Arjen Lubach in MolTalk

Coen en Sander’s schaamnaam wordt faamnaam

Toen Coen en Sander nog bij 3FM zaten, gingen ze ieder jaar op zoek naar de schaamnaam van het jaar. Fokje Modder won al eens en ook Louwe Pruim was ook de schaamnaam. Maar nieuw radiostation betekent een nieuw spelletje en nu gaan ze dus op zoek naar de faamnaam van het jaar. Principe blijft redelijk hetzelfde, het is een zoektocht naar een Nederlander met een opvallende naam. Dit jaar maken Connie Feer en Wil Helmes een goede kans. Ken je iemand met zo’n naam? Je kunt het insturen via de website van Radio538.

Faamnaam 2015
Faamnaam 2015

Winnaars Grand Prix Content Marketing 2015

De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De winnaars zijn gisteren bekendgemaakt: BASE en Dirk supermarkten zijn de grote winnaars geworden.

Ronald Voorn, voorzitter van de eindjury, zag dit jaar mooie cases voorbij komen maar is ter verbetering van het vak alsnog streng geweest: “Tijdens de jurering is er streng beoordeeld. Daardoor zijn niet in alle categorieën alle nominaties toegekend, kwaliteit staat dus voorop en daarin zijn geen compromissen gesloten. Iets dat noodzakelijk is om het vak verder te brengen wat ook het doel is van de Grand Prix Awards. Opvallend was dit jaar dat contentmarketing weer vaker multimediaal wordt ingezet maar dat dit ook vaker mogelijk is.

content-marketing-award-2105
content-marketing-award-2105

40 jaar Eppo

In 1975 werd er uit de samenvoeging van de legendarische stripbladen Pep en Sjors een nieuw stripblad geboren… EPPO!

Dit weekend, 40 jaar later, wordt deze gebeurtenis herdacht met een feestje voor Eppo-makers en Eppo-lezers en iedereen die Eppo een warm hart toedraagt. 40 jaar Eppo wordt op 21 november gevierd in Boekhandel Donner in Rotterdam met een gevarieerd programma (waaronder een workshop Striptekenen).

Eppo is 40 jaar geworden
Eppo is 40 jaar geworden