Media16.10.2015

Bolletje; merk van het jaar 2015


Nutrilon is overigens het merk dat het beste communiceert met de klant gevolgd door Hak en Campina.

De tijd van de welbekende lijstjes breekt weer aan. Zo heeft de Nederlandse supermarktklant Bolletje uitgeroepen tot Merk van het Jaar. Calvé en Pampers nemen de tweede en de derde plek in. Dit is tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) bekendgemaakt. Bolletje is van de 88 levensmiddelen merken het sterkste merk. Nutrilon is het overigens het merk dat het beste communiceert met de klant gevolgd door Hak en Campina. Deze merken scoren volgens de jury hoog op de mate waarin ze via verpakking, reclame, website en social media consumenteninformatie geven over ingrediënten, gebruiksinstructies, voedingswaarden en acties. Ook waardeert de consument bij deze laatstgenoemde merken de informatievoorziening.Het onderzoek werd uitgevoerd door EFMI Business School en GfK. De 88 merken werden beoordeeld op de criteria ‘kwaliteit’, ‘innnovatie’ en ‘expressiviteit’.

Naast deze ‘overall prijs’ vielen onderstaande zeven merken in hun categorie ook in de prijzen.

  • Alcoholische dranken:Grolsch
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Hero
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje
  • Kruidenierswaren overig: Calvé
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Chocomel
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Mora
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Blijft een geweldig of te zien hoe consumenten denken over merken. Hilarische uitspraken:

  • “Hak is Hak en verder niks”!
  • “We zijn gewoon Douwe Egbers figuren, klaar”
  • “Ik moet het wel kennen”
  • “Geen fratsen in het eten”
Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander