Land Rover creëert indrukwekkend interactief Instagram avontuur

Land Rover creëert indrukwekkend interactief Instagram avontuur

Vorig artikel Volgend artikel

Ik weet niet of 'Instagrammer' al is opgenomen in de Dikke Van Dale maar met de populariteit en het aantal gebruikers zou dat eigenlijk wel moeten. Instagram blinkt vooral uit in z'n eenvoud en biedt je buiten een aantal creatieve filters en de mogelijkheid voor 15 seconden video, nog een groot aantal zoekmogelijkheden. Daar zul je het mee moeten doen. Toch inspireert Instagram ook creatieven om te spelen met collages van foto's en de tegelmosaic van een account.

Iedereen kent inmiddels de foto's over 3 en 6 losse berichten. Je moet even goed nadenken over de plaatsing volgorde van de foto's (tegels) maar na een keertje oefenen het je het wel door. Bij Land Rover in de VS gingen ze een stapje verder en vormen de accounts @Solitudeinsawtooth en @brotherhoodofwonderstone een indrukwekkend stukje storytelling (Adventuregram) zoals dat nog nooit eerder is gedaan op Instagram. Met 249 foto's (159) waartussen ook video fragmenten met een aantal tips zitten wordt één groot 'verhaal' gevormd wat langzaam over gaat van dag naar nacht.

In het onderstaande filmpje kun je het volledige verhaal zien, maar leuker is de accounts zelf te bekijken via Instagram. Draai wel even je smartphone want beide accounts moet je wel horizontaal bekijken.


Adventuregram
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies