Location based marketing voor de fashion industrie

Vorig artikel Volgend artikel
Location based marketing voor de fashion industrie

In een tijd waarin services als Foursquare en Gowalla  koning zijn binnen de social marketing, zijn genoeg fashion merken nog zoekende in de mogelijkheden van social media in het algemeen. Toch zijn er enkele retailers en merken die flink aan het experimenteren zijn met mobiele social marketing strategieën. Een van die innovatieve fashion brands is Marc Jacobs.

Marc Jacobs is een van de weinige merken die zich vanaf het begin af aan volledig richt op social technology. Daarbij heeft online marketing voortdurend de voorkeur boven traditionele events. In tegenstelling tot andere merken weet Marc Jacobs actief de dialoog aan te gaan met haar klanten via social media. Voor New York Fashion Week 2010 werd bijvoorbeeld besloten om naast alleen streaming video van de modeshows, de online gesprekken offline te brengen met Foursquare.

Samen met Foursquare ontwikkelde Marc Jacobs de 'Fashion Victim' badge om in te checken in een van de Marc by Marc Jacobs stores in de Verenigde Staten. Vier mensen die de badge verkregen in New York maakten kans op kaarten voor de Marc Jacobs show. Een bundeling van krachten die zowel Marc Jacobs als Foursquare heel wat mond tot mond reclame opleverde. Een van de winnaars, Elaine Ellis, schreef een blog over haar ervaring en bedankte daarin Foursquare en Marc Jacobs: 'Marc Jacobs made my dreams come true; there will never be a better day in my life!'

Er ligt zeker een toekomst op het gebied van location based marketing voor retailers en merken. Zo kan het aantal winkelbezoeken toenemen door interactieve toepassingen die een link leggen tussen het online sociaal netwerken en de in-store winkel-ervaring. Denk aan de toegang richting foto's, video's, reviews en real-time advies. Uiteindelijk kan location based marketing leiden tot een hogere klanttevredenheid, maar ook positieve recensies of verkopen, zowel online als offline.

Marc Jacobs op Foursquare

[Via]

Meer content

Anique Strijthaegen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies