De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bacardi, de drankfabrikant, zet een volgende stap in muziek. Nadat eerder dit jaar Groove Armada een partnership met Bacardi aanging, geeft het bedrijf nu ook gratis MP3 tracks weg. Het gaat in eerste instantie om vier remixes van het nummer ‘A Thing for Me’ van Metronomy.
Vooralsnog lijkt de strategie om de mp3’s alleen via blogs te verspreiden. Volgens Wired gaat het om een sponsordeal waarbij de artiest wordt betaald door Bacardi, de luisteraar gratis muziek ontvangt en Bacardi de muziek gebruikt om haar merkbeleving te vergroten.
Tijdens London Calling, een evenement voor de internationale muziekindustrie dat in juni 2008 in London werd gehouden, sprak Sarah Tinsley, Global Marketing Manager van Bacardi, al uitgebreid over merken die optreden als investeerders in muziek. Ook Nokia en Sony-Ericsson waren als relatieve buitenstaanders in deze industrie nadrukkelijk aanwezig tijdens het evenement. Hun boodschap was duidelijk: muziek komt steeds meer gebundeld met andere producten.
Verder lezen over Music
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Gadgets26.03.2024
Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom
Lekker analoogEntertainment15.03.2024
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendOnline01.03.2024
10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster
Tips tegen ticketstressNieuws29.02.2024