Bacardi geeft gratis muziek weg

Vorig artikel Volgend artikel
Bacardi geeft gratis muziek weg

Bacardi, de drankfabrikant, zet een volgende stap in muziek. Nadat eerder dit jaar Groove Armada een partnership met Bacardi aanging, geeft het bedrijf nu ook gratis MP3 tracks weg. Het gaat in eerste instantie om vier remixes van het nummer ‘A Thing for Me’ van Metronomy.

Vooralsnog lijkt de strategie om de mp3’s alleen via blogs te verspreiden. Volgens Wired gaat het om een sponsordeal waarbij de artiest wordt betaald door Bacardi, de luisteraar gratis muziek ontvangt en Bacardi de muziek gebruikt om haar merkbeleving  te vergroten.

Tijdens London Calling, een evenement voor de internationale muziekindustrie dat in juni 2008 in London werd gehouden, sprak Sarah Tinsley, Global Marketing Manager van Bacardi, al uitgebreid over merken die optreden als investeerders in muziek. Ook Nokia en Sony-Ericsson waren als relatieve buitenstaanders in deze industrie nadrukkelijk aanwezig tijdens het evenement. Hun boodschap was duidelijk: muziek komt steeds meer gebundeld met andere producten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies