Nieuwe FRS kiest Click & Mortar formule.

Vorig artikel Volgend artikel
Nieuwe FRS kiest Click & Mortar formule.

Onlangs kondigde Free Record Shop een nieuwe positionering strategie aan voor haar Nederlandse en Belgische vestigingen. Het nieuwe logo is inmiddels bekend, de positionering nog niet. Daarom belde DutchCowboys met Johan van Hees, algemeen directeur FRS Nederland en vroeg hem naar de recente FRS plannen. Hij legt het nieuwe FRS online-offline concept uit: “Waar we naartoe gaan is het concept “wij hebben het”, want sinds november vorig jaar hebben we de LongTail ontsloten en

bieden permanent ruim 300.000 entertainment producten via onze website aan. Die site is ook geschikt als instore bestelmodule, dus alle FRS winkels kunnen wat ze niet in de winkel hebben direct bestellen. Een nieuwe dienst die we in voorbereiding hebben is het rechtreeks thuis laten bezorgen, dus “we hebben het altijd”. Ter vergelijking  in het verleden verkochten we in 40% van de gevallen “nee”. Verder openen wij in het najaar twee pilot stores in Nederland en twee in België,  daar zal het element “beleef het” benadrukt worden. Ja we geloven heel sterk in de combinatie internet – winkel en streven ernaar de consument  op ieder moment van de dag, dat kan zijn in de winkelstraat of thuis achter de PC, in aanraking te laten komen met FRS en onze producten. Die interactie met de klant blijven we belangrijk vinden, of het nu gaat om het boeken van een concert , het bijwonen een signeersessie, of daadwerkelijk het fysieke product in je handen willen nemen voordat je overstapt tot aankoop. Er is nog geen internetaanbieder in geslaagd om die winkelervaring te kopiëren, maar wij hebben het wel in huis.”

“We zijn actief in de muziek, movies en games markten, maar passen ons steeds weer aan. Zo zijn games tegenwoordig uitgebreid met hardware en accessoires en werken we hard aan een nieuwe categorie “personal electronics”. Dat is van MP3 speler tot navigatiesysteem of smart-phone. Ook zijn we steeds actiever in de ticketing market. Wij hebben inhouse een systeem ontwikkeld om ticketing partijen te ontsluiten. We zijn een samenwerking met TicketOnline gestart en zoeken manieren om onze leidende positie in deze markt veilig te stellen. Om de online concurrentie voor te blijven (iTunes, AmazonMP3, Bol) zullen we ons iedere keer weer richting consument moeten bewijzen en toegevoegde waardes creëren. Zo proberen we het entertainment product net even interessanter te maken dan de andere aanbieders. Er zijn ook nieuwe Web 2.0 ontwikkelingen (bijvoorbeeld richting social networks) maar daarover wil ik momenteel nog niets specifieks zeggen.“

Dit najaar moet de FRS metamorfose afgerond zijn, het Amsterdamse bureau Tomorrow adviseerde FRS bij de nieuwe positionering.

Meer content

Hennie van Kuijeren

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies