Marketing06.07.2008

Nieuwe FRS kiest Click & Mortar formule.


nieuwe-frs-kiest-click-mortar-formule.jpg
nieuwe-frs-kiest-click-mortar-formule.jpg

Onlangs kondigde Free Record Shop een nieuwe positionering strategie aan voor haar Nederlandse en Belgische vestigingen. Het nieuwe logo is inmiddels bekend, de positionering nog niet. Daarom belde DutchCowboys met Johan van Hees, algemeen directeur FRS Nederland en vroeg hem naar de recente FRS plannen. Hij legt het nieuwe FRS online-offline concept uit: “Waar we naartoe gaan is het concept “wij hebben het”, want sinds november vorig jaar hebben we de LongTail ontsloten en

bieden permanent ruim 300.000 entertainment producten via onze website aan. Die site is ook geschikt als instore bestelmodule, dus alle FRS winkels kunnen wat ze niet in de winkel hebben direct bestellen. Een nieuwe dienst die we in voorbereiding hebben is het rechtreeks thuis laten bezorgen, dus “we hebben het altijd”. Ter vergelijking  in het verleden verkochten we in 40% van de gevallen “nee”. Verder openen wij in het najaar twee pilot stores in Nederland en twee in België,  daar zal het element “beleef het” benadrukt worden. Ja we geloven heel sterk in de combinatie internet – winkel en streven ernaar de consument  op ieder moment van de dag, dat kan zijn in de winkelstraat of thuis achter de PC, in aanraking te laten komen met FRS en onze producten. Die interactie met de klant blijven we belangrijk vinden, of het nu gaat om het boeken van een concert , het bijwonen een signeersessie, of daadwerkelijk het fysieke product in je handen willen nemen voordat je overstapt tot aankoop. Er is nog geen internetaanbieder in geslaagd om die winkelervaring te kopiëren, maar wij hebben het wel in huis.”

“We zijn actief in de muziek, movies en games markten, maar passen ons steeds weer aan. Zo zijn games tegenwoordig uitgebreid met hardware en accessoires en werken we hard aan een nieuwe categorie “personal electronics”. Dat is van MP3 speler tot navigatiesysteem of smart-phone. Ook zijn we steeds actiever in de ticketing market. Wij hebben inhouse een systeem ontwikkeld om ticketing partijen te ontsluiten. We zijn een samenwerking met TicketOnline gestart en zoeken manieren om onze leidende positie in deze markt veilig te stellen. Om de online concurrentie voor te blijven (iTunes, AmazonMP3, Bol) zullen we ons iedere keer weer richting consument moeten bewijzen en toegevoegde waardes creëren. Zo proberen we het entertainment product net even interessanter te maken dan de andere aanbieders. Er zijn ook nieuwe Web 2.0 ontwikkelingen (bijvoorbeeld richting social networks) maar daarover wil ik momenteel nog niets specifieks zeggen.“

Dit najaar moet de FRS metamorfose afgerond zijn, het Amsterdamse bureau Tomorrow adviseerde FRS bij de nieuwe positionering.

Verder lezen over MP3

​Tijdmachine: iPod bracht een muziekrevolutie teweeg

Je kon er spelletjes op doen, je kon zo lekker aan die draaischijf zitten met je duim en er kon vooral heel veel muziek op. We waren dol op de iPod, maar toch heeft hij het niet gehaald. Dat is niet de schuld van een and...

Gadgets22.01.2024

​Tijdmachine: iPod bracht een muziekrevolutie teweeg

De MP3 is officieel dood

De MP3 is niet meer. De makers van het format kondigden deze week aan de ze officieel hun licentie hebben ingetrokken. Dit betekent dat MP3 niet langer de standaard is en dat iedereen zijn gang mag gaan met de softwareco...

Technology16.05.2017

De MP3 is officieel dood

R.I.P.
Winamp stopt er op 20 december mee

Eerder deze week heeft AOL bekend bekend gemaakt op 20 december 2013 met Winamp te gaan stoppen. In de tijd dat het beluisteren en downloaden van mp3 bestanden populair werd is de muziekspeler mee gegroeid. Maar na zo'n...

Online24.11.2013

Winamp stopt er op 20 december mee

MP3 Spam is weer terug

"Old trends never die, it just resurface from time to time." Het was volgens het Trend Micro blog alweer zo'n 2 jaar geleden dat ze voor het laatst spam mails met MP3 bestanden attached tegenkwamen. Maar sinds gisteren i...

Cybercrime20.12.2009

MP3 Spam is weer terug

Dialecten uit heel Nederland

Dialecten uit heel Nederland zijn nu te horen op de website van het Meertens Instituut, dat de Nederlandse taal en cultuur bestudeert. Zo'n duizend uur aan geluidsfragmenten van Nederlandse dialecten zijn er te beluister...

Online03.10.2009

Dialecten uit heel Nederland

Frankrijk past omstreden downloadwet aan

In mei werd al duidelijk dat ze in Frankrijk gebruik gingen maken van deze strenge maatregelen. Er moesten nog wat dingen worden aangepast. Maar gisteren is alsnog door het Nationale Assemblee van Frankrijk de omstreden...

Cybercrime16.09.2009

Frankrijk past omstreden downloadwet aan

Amazon MP3 bereikt de 1 miljoen followers

En om te vieren dat het Amazon MP3 twitter account de 1 miljoen followers is gepasseerd doen ze iedereen een gratis MP3 cadeau, hetgeen er wel eentje moet zijn van $1.29 of lager. Om deze te downloaden moet je echter wel...

Social Media04.09.2009

Amazon MP3 bereikt de 1 miljoen followers

Petitie voor thuiskopieheffing

Een groep acteurs en musici gaat morgen kamerlid John Leerdam (Kunst en Cultuur) een petitie aanbieden waarin voor invoering wordt bepleit van thuiskopieheffing op mp3-spelers en dvd-harddiskrecorders.Er zij meer dan 3.5...

Cybercrime22.06.2009

Petitie voor thuiskopieheffing