Lieke van Lexmond als ultieme ROI

Vorig artikel Volgend artikel

Stel je voor: je bent eigenaar van een webhostingfirma en je hebt een bescheiden marketingbudget. Wat doe je, hoe val je op? Hoe krijg je een zo hoog mogelijke ROMI, oftewel return on marketing investment?

Webhosting is nou niet bepaald een sexy onderwerp. Het is zakelijk, kil, en je concurreert op prijs of op kwaliteit. Xs4all is een voorbeeld van een partij die dat laatste op een mooie manier op ons netvlies heeft gebrand en op die manier min of meer de marktleiderspositie heeft geclaimd. Maar wat moet je doen als je nr 15 van Nederland bent?

Met deze vragen worstelde het bedrijf Argeweb uit Maassluis. Het antwoord bedachten zij samen met Toscani Interactief: het werd celebrity marketing.

En dan niet in de zin van "borrowed identity", maar eens kijken welke bekende Nederlander eigenlijk een tevreden klant is en dat op een aantal manieren verpakken in marketing communicatie. Dé mazzel voor Argeweb was dat superbabe (en actrice) Lieke van Lexmond zo'n tevreden klant was en dat zij graag bereid was om het "gezicht" van Argeweb te worden in 2008.

De slogan van Argeweb is een duidelijk verwijzing naar hun quality of service: alles online, altijd online.

Het plan was simpel: we vragen Lieke een commercial van 30 seconden in te zingen en plannen die in rond de voetbalwedstrijden op RTL4. De commercial is gebaseerd op een mogelijke single met de titel "Alles altijd", een knipoog naar de slogan dus. We hoopten dat het liedje aan zou slaan en dat het op single zou worden uitgebracht.

Inmiddels zijn we een aantal weken verder en is Lieke een droomambassadrice gebleken. Ze is te gast geweest bij Giel (Vara), bij Jensen (RTL) en bij Life and Cooking is de hele spot zelfs te zien geweest. Het is heerlijke reclame voor Lieke zelf (haar liedje lijkt een hit te worden) en indirect onbetaalbare exposure voor Argeweb.

Op die manier is de return on marketing investment overweldigend en wordt nu overwogen om er nog een radiocampagne aan vast te plakken om de band tussen het liedje en het merkt te verstevigen.

Het doet een beetje denken aan die andere GTST-actrice die een computermerk populair maakte door erover te zingen. Herinnert u zich deze nog ... nog ... nog?

Meer content

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies