De dood van de traditionele TV commercial?

Vorig artikel Volgend artikel
1110127098dead or alive

De baas van Saatchi & Saatchi UK, Lee Daley, doet (voor een traditionele reclameman) een aantal opmerkelijke uitspraken op Time Online. Voor ons is het natuurlijk allemaal al gesneden koek, maar in de traditionele wereld zullen de wenkbrauwen gefronst worden.

Lee zegt o.a.: Young people love brands more than ever. It's just that technology gives them the power to ignore them more easily than ever. So where will ads go? Online. The disaster is not far away for television. Metaphorically the wheels have come off.

De crux ligt bij de PVR, 80% van de Personal Video gebruikers skipt de ads. Om nog maar te zwijgen over de adskip-software die dit automatisch doet en die snel aan populariteit zal winnen. Kijk dan horen we graag uit de mond van een traditionele reclamebaas. Overigens is Andy Barnes, de salesbaas van Channel 4, het hier niet mee eens: People like television advertising. They want to buy products. Do I think PVRs are powerful? Yes. But will they have the effect of killing commercials? No. The advertisers don’t want it. The viewer doesn’t want it. The broadcaster doesn’t want it. We’re not sticking our heads in the sand.

Mr. Andy, de cijfers liegen niet, dream on en steek uw creativiteit liever in oplossingen in plaats van ontkennen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies