Social Media Week keert terug naar Rotterdam

Social Media Week keert terug naar Rotterdam

Upwardly Mobile, the rise of the connected class

Vorig artikel Volgend artikel

Volgende week, van 14 tot en met 18 september 2015, staat Rotterdam in het teken van social media en innovatie tijdens Social Media Week Rotterdam. Een internationaal inspiratiecongres, dat vier keer per jaar plaatsvindt in wereldsteden zoals New York, Jakarta, Mexico City en Mumbai. In september vindt het tegelijkertijd in Rotterdam, Londen, Miami en São Paulo plaats.

Rotterdam haalde in 2014 het congres voor het eerst naar de Benelux. En na deze succesvolle eerste editie bouwt het event nu verder op dezelfde formule, maar met een aantal upgrades. Een nieuwe hoofdlocatie, enkele nieuwe programma-onderdelen en dagkaarten. Bezoekers kunnen ruim 75 sessies bijwonen. De sessies bestaan uit keynotes van online professionals uit binnen- en buitenland en praktische masterclasses. Het wereldwijde thema is dit jaar ‘Upwardly Mobile, the rise of the connected class’.

Veel socialmedia-events zijn enkel gericht op marketeers en gaan vooral over hoe zij social media kunnen gebruiken voor marketing en communicatie. Wij spreken een bredere groep aan. Social media en innovatie gaan hand in hand en brengen een enorme cultuurverandering teweeg, daar besteden wij dus ook aandacht aan.
- Maarten Reijgersberg, organisator.

Opening
Social Media Week Rotterdam 2015 wordt op maandag 14 september spectaculair geopend (invite only) in de Burgerzaal van het stadhuis van Rotterdam. Daarna gaat het event dinsdag verder op de nieuwe hoofdlocatie: LantarenVenster. Iedere dag staat op het hoofdpodium een ander thema centraal. En in twee subzalen zijn inspirerende sprekers (klik hier voor een overzicht) en de praktische masterclasses te zien.

Het programma voor de aankomende week:

Dinsdag 15 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Government'
Een onmisbare update voor iedereen die werkt bij gemeentes, ministeries en andere (semi-) overheden. Wat kun je verwachten? Een best practice uit Denemarken, we gaan de diepte in met Twitter Nederland en Rotterdam Binnenstad presenteert haar case.

Woensdag 16 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Business'
Of je nu voor een groot-, middel- of kleinbedrijf werkzaam bent, de commerciële en interne kant van social media is en blijft een uitdaging. Strategie, contentcreatie, social video, webcare, adverteren - het komt allemaal aan bod.

Donderdag 17 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Technology'
Wat zijn de nieuwste technische snufjes en wat kun je daar als bedrijf mee in de praktijk? Welke impact hebben deze innovaties nu al op onze samenleving én op de toekomst? Jij bent als allereerste op de hoogte!

Vrijdag 18 september
Dagthema: 'Social & Innovation in Society'
BlaBlaCar, AirBnB, Peerby en andere vormen van de nieuwe deeleconomie, zoals FinTech en bitcoins, wat doen deze nieuwe ontwikkelingen met onze economie en samenleving? Je hoort het op de laatste dag van Social Media Week Rotterdam!

Nieuw in 2015
Een tweetal nieuwe sessies maakt het programma dit jaar nóg completer. Tijdens het dagelijkse #YOLO on Social kunnen bezoekers vragen stellen aan een jongerenpanel. Dit panel biedt interessante inzichten in hun dagelijks gebruik van social media. Bezoekers worden bovendien dagelijks bijgepraat over de laatste features van de belangrijkste socialmediakanalen tijdens de Daily Social Update. Daarnaast wordt iedere dag afgesloten met een Daily Networking Drink gevolgd door een Daily Theme Movie.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies