Events15.09.2010

Tweede editie Paperjammed stelt contentstrategie centraal


tweede-editie-paperjammed-stelt-contents.jpg
tweede-editie-paperjammed-stelt-contents.jpg

Na een succesvolle eerste editie in Utrecht, zal op 20 oktober aanstaande De Balie in Amsterdam gastheer zijn van de tweede editie van Paperjammed. Veel studenten nemen Social Media als onderwerp van hun afstudeerscriptie, maar hebben vaak nog niet veel wetenschappelijke kennis omtrent het onderwerp tot hun beschikking. Hierdoor wenden zij zich al snel tot professionals uit het vakgebied. Paperjammed wil een brug slaan tussen beiden.  Tijdens de tweede editie van het event staat “Social Media & Content Strategy” centraal en krijgen de studenten de mogelijkheid hun vraag voor te leggen aan een panel van liefst 6 experts.

De eerste editie van Paperjammed vond in mei dit jaar in Utrecht plaats en was wegens een overweldigende hoeveelheid aanmeldingen binnen enkele dagen al ‘vol’. Ditmaal wordt het event georganiseerd in samenwerking met de opleiding Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam.

Organisator Johan Voets van social media bureau OKGO. legt uit dat hij op het idee kwam nadat hij steeds vaker interviewverzoeken kreeg van studenten die afstuderen op gebied van het continu veranderende medialandschap. “Met name ‘social media’ is het afstudeeronderwerp van dit moment. Maar daarbinnen zijn nog zoveel deelonderwerpen te onderscheiden. Tijdens Paperjammed slaan we een brug tussen professionals en een nieuwe generatie social media experts en maken daarbij beiden een stukje wijzer”.

In het panel van professionals nemen deze keer Ernst-Jan Pfauth (redacteur en bloggger bij NRC Next), Roeland Stekelenburg (Hoofd Digitale Media bij de NOS) en Henk de Hooge (oprichter en hoofdredacteur van Dutchcowboys.nl), Sanne Walvisch (Sanoma), Eric Rigters (manager eBook.nl) en Marjolijn Kamphuis (co-founder Dutchcowgirls) plaats. Aan bod komen thema’s zoals het bedenken van redactionele formules, mashups en de sterk veranderende distributiemodellen van media.

Geinteresseerde studenten die een afstudeeronderzoek doen dat aansluit op het thema kunnen zich vanaf maandag 20 september inschrijven voor Paperjammed op de website en daar ook hun vragen indienen. Studenten Interactieve Media (IAM) aan de Hogeschool van Amsterdam hebben geluk, zij mogen gebruik maken van een speciale voorinschrijving die vandaag al begint.

Tijdens de avond zelf worden de beste vragen voorgelegd aan het panel. Thuisblijvers kunnen het event echter ook volgen via een backchannel en gedurende de avond vragen aandragen via Twitter. Meer informatie is te vinden op de website van Paperjammed.

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys