Events29.04.2009

Co-creation Event 2009


co-creation-event-2009.jpg
co-creation-event-2009.jpg

Evenement toont ontwikkelingen, successen, best-practises en biedt achtergronden“.

Op 24 juni 2009 vindt het eerste Co-creatie evenement van Nederland plaats op de High Tech Campus Eindhoven. Dit event staat in het teken van onder andere co-creatie, web 2.0, marketing 2.0, crowdsourcing en online kwalitatief onderzoek. Tijdens het evenement komen Nederlandse partijen aan het woord die gebruik maken van co-creatie, maar ook partijen die het aanbieden.  

Bij Co-creatie wordt een externe groep mensen betrokken bij (een onderdeel van) het innovatieproces van een product of dienst. Dit kunnen klanten zijn, experts, consumenten, eindgebruikers of andere relevante stakeholders.

In het verleden betrok Lego met succes volwassen gebruikers bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Schoenenmerk Converse liet enthousiastelingen hun eigen reclamevideo maken voor een nieuw model.

Het initiatief voor de organisatie ligt bij het bedrijf RedesignMe. Samen met andere bedrijven in dezelfde sector geven zij invulling aan het evenement met een serie workshops. Daarnaast is er plaats voor sprekers van onder andere TNO en Sara Lee. Tijdens het evenement staat ook een paneldiscussie gepland. Deze wordt virtueel geopend door Minister Maria van der Hoeven die al eerder aangaf veel potentie te zien in co-creatie.

Veel bedrijven weten nog niet wat co-creatie specifiek voor hen kan betekenen, terwijl het bewezen heeft een positieve impact te kunnen hebben op product- en dienstontwikkeling. Dit willen wij veranderen door alle mogelijke variaties aan bod te laten komen“, aldus Maxim Schram van RedesignMe. “Het evenement is zo opgezet dat zowel de leek als de kenner aan zijn trekken komt. Bovendien is High Tech Campus Eindhoven met haar open innovatie filosofie een perfecte omgeving voor dit evenement.”

Het event richt zich op die mensen die bezig zijn met de verbetering van productontwikkeling, dienstverlening, marketing/communicatie, online marktonderzoek en beleidsvorming. Maar ook ontwikkelaars, ontwerpers, marketeers, innovatie-adviseurs en CEO’s zullen zich thuisvoelen op het event. Meer informatie is te vinden op http://www.co-creationevent.com. Inschrijven voor het evenement kan hier.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Crowdsourcing

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Project CSX is de naam die het Chinese bedrijf ZTE heeft gegeven aan haar nieuwste project: het crowdsourcen van een nieuw mobiel product. Veel bedrijven zouden het niet aandurven om min of meer ¯\_(ツ)_/¯ als antwoor...

Mobile15.09.2016

Chinees techbedrijf laat gebruikers zelf nieuwe gadgets ontwerpen

Chinese maker ZTE gebruikt crowdsourcing voor innovatie
​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Internettechnologie is bij uitstek een middel om mensen met elkaar te verbinden en bij elkaar te brengen voor een gemeenschappelijk doel. Oftewel: om de crowd in stelling te brengen. Ook de overheid zou van the crowd kun...

Online29.04.2015

​Tip voor de overheid: gebruik de crowd

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Banken onderzoeken hoe ze geld kunnen verdienen aan betaalgegevens van klanten. Informatie die potentieel goud waard is voor adverteerders. Heb je een hoog inkomen of geef je veel uit aan dure tickets en reizen, dan

Online30.10.2014

Crowdsuing: Het volk vs de banken

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Steeds meer mensen hebben de behoefte om diervriendelijk en duurzaam geproduceerd vlees te kopen. Maar hoe weet je zeker dat je vlees echt helemaal in orde is? Via de website koopeenkoe.nl koop je samen met andere consum...

Online13.01.2014

Crowdsourced vlees van de koe: ‘Crowd butching’

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Af en toe kom je op sites waar je mond weer van open valt. Fiverr.com is er zo een. Ik weet niet eens meer hoe ik er kwam, maar als je eenmaal op de site zit - voorspel ik je - wordt het erg lastig niet iets uit te probe...

Marketing23.12.2013

Fiverr: 100 Nederlandse Facebook-likes voor minder dan 3 euro 65

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

Transavia heeft in samenwerking met Radio 538 een eerste fanflight georganiseerd. Deze reis is volledig samengesteld, crowdsourced dus, door Facebook-fans van Transavia en luisteraars van 538. Ze konden dus zelf hun best...

Social Media18.10.2013

Transavia bedankt Facebook fans met eerste crowdsourced fanflight

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

In 2012 won ING al de ‘Social Media Monitor 5’ en bleef hiermee verassend bedrijven als KLM en Vodafone op het gebied van Social Media inzet voor. Nu lanceert ING een Social Media campagne op het gebied van jongeren...

Social Media10.07.2013

‘The golden ticket’ voor studenten: ING #Jumpstart

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

In de laatste 8 jaar is de groei van OpenStreetMap snel gegaan. De open-source kaartensite heeft meer dan 1 miljoen bijdragen die bij elkaar 21 miljoen mijl aan gedetailleerde wegen weergeven over de gehele wereld. Het i...

Online12.06.2013

OpenStreetMap gebruikt crowdsourcing in interactieve graphics

Verder lezen over Web 2.0

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

We raken er bijna niet over uitgepraat: het Metaverse. Het ‘nieuwe’ internet. Of tenminste een nieuwe manier om het internet te benaderen. Maar, hoe zit dat dan met Web3? Dit zijn de verschillen én de overeenkomsten...

Metaverse27.01.2022

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

Web Summit heeft vandaag aangekondigd dat het Rise, één van de grootste techbeurzen in Azië, in maart 2022 nieuw leven in zal blazen. Na 5 jaar Hong Kong verhuist het evenement naar Kuala Lumpur. Blijkbaar ziet Web Su...

Tech in Asia03.12.2020

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

en plant een nieuw evenement in Tokyo
Infographic: Wat is responsive web design?

Je hebt vast wel eens van de term 'responsive' gehoord als het om webdesign gaat. Maar wat houdt dat eigenlijk in, als je website responsieve is. En waarom zou je je website responsive maken? Onderstaande infographic maa...

Online30.11.2014

Infographic: Wat is responsive web design?

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Fressen oder Moral, zullen we elkaars zakken gaan vullen?We hebben nu wel genoeg gelezen dat je uit je comfort zone moet stappen om echt te veranderen. Dat er nu een tijd ontstaat waarin we sharen, transparant naar elkaa...

Media25.07.2013

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Sommige diensten worden binnen afzienbare tijd vrijwel onmisbaar. Ik noem een Evernote, Dropbox en Instapaper. Ondanks dat het afgelopen jaar weinig is geschreven over If This Then That, mag deze dienst snel aan deze...

Online18.12.2011

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

De politie staat niet bekent om innovatie. Ze lopen met oude mobieltjes, mogen niet op internet op de werkstations en hebben veel storingen. Toch spenderen ze 600 miljoen aan ICT, meer dan €10.000 per diender. Bij de d...

Media28.10.2010

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Onderstaande tabel toont de verschillende stadia van het Web. Web 1.0 wordt beschouwd als het web van de documenten en het begin van de "nieuwe economie" (HTML fase), Web 2.0 als het internet waarbij de computergebruike...

Online05.04.2010

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Succes Avatar door Social Media, Part II

In het populaire artikel geschreven door Jöran Maaswinkel wordt de vraag gesteld of het succes van film Avatar werd veroorzaakt door social media. Het artikel ontlokte menig reactie en leverde daarmee een interessant...

Social Media22.03.2010

Succes Avatar door Social Media, Part II