Web 2.0 Pitch stops

Vorig artikel Volgend artikel
Web 2.0 Pitch stops

[Arne Hulstein] Persoonlijk vind ik weinig dingen mooier dan wanneer je mensen met passie ziet vertellen over de dingen waar ze echt enthousiast over worden. Ogen gaan glimmen, de rug wordt rechter en de gebaren worden breder naarmate het gesprek vordert. Dat is ook wat mij aantrekt aan startups. De mensen die het doen vanuit hun hart.

"De mensen die het ook zouden doen als ze er niets mee zouden verdienen", zoals Tim O'Reilly het gisterenmiddag zei. Dat zijn de mensen die de toekomst gaan maken. Dat zijn ook de mensen die je enthousiast kunnen maken voor waar zij mee bezig zijn. En dat zijn de mensen waarnaar wij op zoek zijn gegaan.

Voor mij is het verhaal van de Web 2.0 Expo het verhaal van mensen met een passie. Die mensen hebben wij gezocht tijdens de Web 2.0 Expo, want daar draait het hele concept van de Pitch-stops om.

Met de medewerking van Ford, Nokia en Vodafone hebben we met de Pitch-stops een platform willen creëren voor startups. Een plek om op DutchCowboys en GermanCowboys hun verhaal te vertellen.

Ford stelde voor de Pitch-stops een S-Max 2.5 turbo ter beschikking. Een auto die zo vol zit met allerhande technische snufjes, dat hij prima past bij het vooruitstrevende imago van de startups.

Nokia voorzag ons van een N82 en een N96 voor het live streamen en voor andere opnamen. Zeker de N96 is zeer geschikt voor het maken van hoge kwaliteit video opnamen. Op de hoogste kwaliteit heb je opnamen die gemakkelijk full screen bekeken kunnen worden. Vodafone stelde het dataverkeer ter beschikking, waardoor we ook inderdaad live konden streamen. Al is het wel zo dat live streamen technisch nog steeds lastiger blijkt dan we hadden gedacht. De apparatuur kan het prima aan, maar het netwerk lijkt nog niet gemaakt op de grote hoeveelheden data die hiermee gemoeid zijn.

Over de afgelopen dagen hebben we heel wat mensen in de Ford S-Max mogen ontmoeten. Een overzicht van alle filmpjes staat hier onder.

Maandagochtend bij Upstream in Arnhem kwamen:


Theo Janssen van Camee-sportswear.nl: Filmpje

Geert Veneklaas van Muziek voor Media: Filmpje

Gerjanne Tiemens van Arnhem-direct.nl: Filmpje

Lucien Burm van Kimengi.com: Filmpje

Dion Slijp en Bart Verheijen van Guruscan.nl: Filmpje

Lori Bonsma van Sugarmama.eu: Filmpje

Oscar Klein en Rogier Sterk van Kleinensterk.com: Filmpje

Monique en Henk Jan Winkeldermaat van Punkmedia.nl: Filmpje

Woensdag bij web 2.0 Expo kwamen:

Sunny Paris on Yoolinkpro.com: Filmpje

Nicola Robinsonova on Learnitlists.com: Filmpje

Brady Forrest van O'Reilly Radar over de toekomst voor startups: Filmpje

Alexander Ljung van Soundcloud.com: Filmpje

Dania Gerhardt van Amazee: Filmpje

Dominik Grolimond van Wuala: Filmpje

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies