Instagram komt met advertising en marketingtools

Instagram komt met advertising en marketingtools

Vorig artikel Volgend artikel

Instagram is op dit moment een van de snelst groeiende social media platformen met meer dan 200 miljoen wereldwijde gebruikers. Eerder maakte Quicksprout een interessante infographic om meer inzicht te bieden in het realiseren van meer engagement op Instagram. 

Engagement kan vanaf nu niet alleen op organische wijze gegenereerd worden. Instagram introduceerde de afgelopen week drie nieuwe tools waarmee bedrijven een in de toekomst ook op advertenties kunnen gaan tonen op Instagram. Marketeers in Europa moeten nog even wachten want Instagram gaat de nieuwe advertentie mogelijkheden voorlopig alleen in de VS, Canada en Australie uitrollen. 

De advertising toolkit bestaat uit: account insights, ad insights en ad staging.

De nieuwe toolkit geeft adverteerders bepaalde inzichten in hun lopende campagnes op Instagram. Zo krijgt een adverteerder informatie over het bereik, de impressies en de engagement. Daarnaast geeft de toolkit real-time samenvattingen zodat er gezien kan worden hoe bepaalde groepen reageren en interacteren op lopende campagnes. 

Instagram heeft de advertising toolkit opgezet in samenwerking met een aantal partners om op die manier adverteerders zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. 

Account insights
Met de account insights tool kunnen marketeers hun vastgestelde KPI’s meten zoals impressies en bereik. Deze pagina is te vergelijken met de Facebook page insights tool waarbij steeds een periodiek overzicht wordt gegeven. 

instagram account insights
Account insights Instagram

Ad insights
De Ad insights geeft inzicht in de effectiviteit van betaalde campagnes. Hier kunnen adverteerders hun campagnedoelen, impressies, bereik en frequentie rondom campagnes terugvinden. 

Ad Staging
De staging omgeving biedt adverteerders de mogelijkheid om bepaalde campagnes te previewen en op te slaan. In deze omgeving kan er gezamenlijk gewerkt worden aan nieuwe campagnes.

Deze nieuwe functies zullen de komende tijd door Instagram worden uitgerold. 

ad insights instagram
Ad insights Instagram

Meer content

Jorin Mouwen

Jorin heeft toerisme en recreatie gestudeerd aan de NHTV met als specialisatie e-travel en was hij werkzaam voor HotelToday.com. Daarnaast heeft Jorin...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies