Advertising27.08.2014

Instagram komt met advertising en marketingtools


Instagram is op dit moment een van de snelst groeiende social media platformen met meer dan 200 miljoen wereldwijde gebruikers. Eerder maakte Quicksprout een interessante infographic om meer inzicht te bieden in het realiseren van meer engagement op Instagram. 

Engagement kan vanaf nu niet alleen op organische wijze gegenereerd worden. Instagram introduceerde de afgelopen week drie nieuwe tools waarmee bedrijven een in de toekomst ook op advertenties kunnen gaan tonen op Instagram. Marketeers in Europa moeten nog even wachten want Instagram gaat de nieuwe advertentie mogelijkheden voorlopig alleen in de VS, Canada en Australie uitrollen. 

De advertising toolkit bestaat uit: account insights, ad insights en ad staging.

De nieuwe toolkit geeft adverteerders bepaalde inzichten in hun lopende campagnes op Instagram. Zo krijgt een adverteerder informatie over het bereik, de impressies en de engagement. Daarnaast geeft de toolkit real-time samenvattingen zodat er gezien kan worden hoe bepaalde groepen reageren en interacteren op lopende campagnes. 

Instagram heeft de advertising toolkit opgezet in samenwerking met een aantal partners om op die manier adverteerders zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. 

Account insights
Met de account insights tool kunnen marketeers hun vastgestelde KPI’s meten zoals impressies en bereik. Deze pagina is te vergelijken met de Facebook page insights tool waarbij steeds een periodiek overzicht wordt gegeven. 

Account insights Instagram
Account insights Instagram

Ad insights
De Ad insights geeft inzicht in de effectiviteit van betaalde campagnes. Hier kunnen adverteerders hun campagnedoelen, impressies, bereik en frequentie rondom campagnes terugvinden. 

Ad Staging
De staging omgeving biedt adverteerders de mogelijkheid om bepaalde campagnes te previewen en op te slaan. In deze omgeving kan er gezamenlijk gewerkt worden aan nieuwe campagnes.

Deze nieuwe functies zullen de komende tijd door Instagram worden uitgerold. 

Ad insights Instagram
Ad insights Instagram

...

Verder lezen over Instagram

Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl

Deze week was het een mooie week voor viral gaande posts met vooral veel positiviteit. Zelfs wanneer het echt even fout ging, of niet Lidl?

Social Media20.10.2024

Deze Week Viral: sushi sandwich en logoloze Lidl

Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden

Dan praat je over die grappige meme die iemand al dan niet moet hebben gezien. Nu vind je die sneller terug, als ze zijn gedeeld met je.

Social Media17.10.2024

Instagram komt met een bieb om leuke posts terug te vinden

Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat

Deze week is Amerika al steeds dichterbij Halloween aan het raken en dat merken we op onze socials ook. Maar er is meer.

Social Media13.10.2024

Deze Week Viral: de Iron Throne, Hathaway zegt sorry en gierige kat

Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post

We instagrammen inmiddels al jaren en we denken goed te weten wat we doen. Maar, wat als dat beter kan? Instagram introduceert 'best practises'.

Social Media02.10.2024

Instagrams ‘best practices’ geeft je tips voor je post

Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal

Het was een rustige week qua virals, maar gelukkig was er een Bridgerton-evenement...

Social Media29.09.2024

Deze Week Viral: triest Bridgerton-event en tenenkrommende Gen Z-taal

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Panda's die honden zijn, nijlpaarden die gepatenteerd worden: het was een gekke week. Lees het in Deze week viral.

Social Media22.09.2024

Deze week viral: pandahonden en een gepatenteerd nijlpaard

Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners

Tieners krijgen op Instagram minder te zien en ouders krijgen meer controle. Het is geen keuze: ben je onder de 18 jaar, dan krijg je dit nieuwe tieneraccount automatisch.

Social Media18.09.2024

Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners